BMW ogłosiło rozpoczęcie produkcji BMW i4 w fabryce w Monachium (Niemcy). Firma chwali się, że udało jej się zaadaptować niemal stuletnią fabrykę do wytwarzania elektryka, a 90 procent urządzeń w dotychczasowej lakierni było w stanie obsłużyć też najnowszy model, BMW i4 właśnie.
Nowy model z fabryki bez przerywania pracy
Zakłady w Monachium wytwarzają obecnie spalinowe i hybrydowe BMW serii 3 w nadwoziu sedan i kombi, BMW M3 oraz BMW serii 4 z nadwoziem coupe. Fabrykę dopasowano i doposażono w sprzęt do produkcji BMW i4 bez zatrzymywania dotychczasowych linii montażowych. Oprócz tego firma chwali się, że skanuje swoje zakłady w technologii 3D i buduje ich cyfrowe odpowiedniki, by docelowo udostępnić je zainteresowanym.
W nadchodzących kilku latach emisja dwutlenku węgla z transportu obsługującego montownię w Monachium ma spaść do zera za sprawą wykorzystania kolei oraz, co ciekawe, elektrycznych ciężarówek. Każdego dnia placówka przyjmuje bowiem ponad 750 transportów z użyciem pojazdów spalinowych.
BMW i4 to fastback segmentu D zbudowany na spalinowo-elektrycznej platformie CLAR (patrz: test BMW i4 M50). Pierwsze dostawy samochodu miały wystartować pod koniec 2021 roku, ale ze względu na niedobory półprzewodników nabywcy otrzymają auto dopiero w 2022 roku. Model wyposażony jest w baterię o pojemności 80,7 (83,9) kWh i jeden silnik o mocy 250 kW (340 KM) w wariancie i4 eDrive40 lub dwa silniki o łącznej mocy 400 kW (544 KM) w wersji i4 M50. Jak podaje BMW, współczynnik oporu powietrza (Cx) i4 wynosi „w najlepszym wypadku” 0,24.
A oto linia produkcyjna samochodu w fabryce w Monachium: