Przełom września i października to dla Volvo i BMW ważny moment. Volvo wystartowało z produkcją swojego pierwszego auta elektrycznego, z kolei w BMW ruszyły linie montażowe pierwszego auta elektrycznego niebędącego BMW i3 lub jego wariacją. Czyli BMW iX3.

BMW iX3: produkcja w Szenjang (Shenyang), cena od 283 tysięcy złotych

Na ten moment miłośnicy BMW czekali dokładnie siedem lat. BMW i3 zaczęło zjeżdżać z taśm montażowych we wrześniu 2013 roku, BMW iX3 jest produkowane od 29 września 2020 roku. Wcześniejszy model powstawał w Lipsku (Niemcy), ten jest wytwarzany w Chinach – co również jest pewnym symbolem tego, dla którego państwa elektryfikacja jest wyjątkowo ważna.

BMW iX3 zjeżdża z tej samej linii montażowej, co spalinowe BMW X3. Producent chwali się, że samochody podlegają:

  • 128 testom mechanicznym,
  • 140 testom funkcjonalnym w różnych warunkach drogowych.

Powstające w Chinach będzie sprzedawane lokalnie oraz eksportowane do Europy, nie trafi natomiast do Stanów Zjednoczonych. Powodów tej ostatniej decyzji może być kilka (link poniżej), nieoficjalnie mówiło się jednak, że zaprotestowali dealerzy, którzy nie chcieli auta ze zbyt słabym zasięgiem [na tle Tesli Model Y?].

> BMW rezygnuje z premiery iX3 w Stanach Zjednoczonych. I bardzo dobrze!

BMW iX3 jest elektrykiem segmentu D-SUV, dysponuje baterią o pojemności 74 (80) kWh i silnikiem o mocy 210 kW (286 KM) napędzającym tylne koła. Wersje AWD nie są na razie planowane. Zasięg auta to do 460 jednostek WLTP, czyli około 390 kilometrów realnie. Cena BMW iX3 rozpoczyna się od 282 900 złotych. Rocznik (2020) został już wyprzedany.

> Cena BMW iX3 od 282 900 zł. BMW: Jak doposażone BMW X3 xDrive20d. Ale produkcja „2020” już niedostępna

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: