Kanał Carwow przeprowadził wyścig na 1/4 mili (402 metry) i test hamowania czterech topowych modeli niemieckich producentów oraz Tesli Model S P100D. Tesla zwyciężyła w 2 na 3 sprawdzianach, a przegrała z Mercedesem-AMG GT4 w wyścigu, w którym samochody mijały linię startu w ruchu.
Tesla Model S P100D: świetne przyspieszenie, świetne hamulce. AMG GT 4 blisko
Dotychczas Carwow zajmował się recenzjami samochodów, ale teraz kanał nastawia się coraz mocniej na komercjalizację i rozrywkę. Poniższy wyścig można traktować jak sprawdzenie możliwości samochodów, warto jednak pamiętać, że może to być reklama, „jak łatwo i szybko można kupić Teslę online – wystarczy kilka kliknięć”.
To powiedziawszy trzeba oddać sprawiedliwość Modelowi S: w wyścigu na 1/4 mili ze startu zatrzymanego oraz w teście hamulców pozostawił swych konkurentów w tyle. Wyniki tego drugiego eksperymentu są zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę, że Porsche uważane jest za lidera w mocy hamowania, a tymczasem Panamera zatrzymała się dalej niż BMW M5 i Tesla Model S.
> BMW i2 – nowy elektryk BMW wyprodukowany z Daimlerem. Cena? Poniżej 130 tys. zł (równowartość)
W wyścigu ze startu kroczącego zwycięzcą okazał się Mercedes-AMG GT4, czyli auto napędzane 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 640 KM i z 900 Nm momentu obrotowego. BMW M5 nie błysnęło w żadnym z testów: