Toyota opublikowała wyniki sprzedaży samochodów w Europie za pierwszy kwartał 2018 roku. Japoński producent sprzedał na naszym kontynencie 280,3 tysiąca aut, o 4 procent więcej niż rok temu. Hybrydy stanowiły 125,4 tysiąca, czyli niemal 45 procent samochodów, a hybrydy plug-in – tylko 1 tysiąc.
Toyota w Europie: hybrydy bardzo mocne, hybrydy plug-in niemal nieistniające
Toyota posiada w ofercie tylko jedną hybrydę ładowaną z gniazdka: Toyotę Prius Plug-in. Auto nie należy do najtańszych (w Polsce od 155-160 tysięcy złotych), a w dodatku dysponuje tylko czterema miejscami, co prawdopodobnie przesądza to o niewielkim popycie na samochód. W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano zaledwie 1 017 egzemplarzy auta.
> Orlen wyprzedzi Greenway w 2019 roku? 150 stacji ładowania w 20 miesięcy
Co ciekawe, Toyota Prius (stara hybryda), hit sprzedażowy Toyoty w Stanach Zjednoczonych, na naszym kontynencie także cieszy się umiarkowanym zainteresowaniem. W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano zaledwie 6 251 sztuk auta.
Koncern poinformował również, że w Europie nowych nabywców znalazło również 29 egzemplarzy zasilanej wodorem Toyoty Mirai. Biorąc pod uwagę, że w I kwartale 2018 roku był to jedyny dostępny samochód na wodór (FCV), poznajemy całkowitą sprzedaż aut osobowych na wodór w Europie.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|