Zgodnie z opracowaniem EV-Sales, samochody z ogniwami paliwowymi (wodorowymi, HFCEV) osiągnęły na całym świecie w 2019 roku sprzedaż wynoszącą prawie 7,6 tysiąca egzemplarzy. Tym samym dorównały wynikowi hybryd plug-in i aut elektrycznych (liczonych łącznie) z 2010 roku.

Najchętniej kupowane samochody na wodór na świecie [2019]

Choć spośród wszystkich opisanych poniżej modeli to Toyota Mirai jest najdłużej na rynku, większą popularnością od niej cieszy się crossover, Hyundai Nexo. W roku 2019 auto znalazło 4 814 nabywców. 87 procent sprzedaży stanowił dostawy na rodzimy, południowokoreańskim rynku (źródło).

Na drugim miejscu znalazła się Toyota Mirai. W ciągu całego minionego roku samochód sprzedano w 2 407 egzemplarzach, więc średnia miesięczna wynosi zaledwie 201 sztuk. Uczciwie trzeba jednak dodać, że choć Toyota dużo mówi o wodorze, to nieszczególnie walczy o sprzedaż Mirai. Producent skupia się obecnie na starych hybrydach (bez możliwości ładowania z gniazdka).

> Tesla Model S kontra Toyota Mirai – opinia Jamesa Maya, bez werdyktu [wideo]

Na trzecim miejscu ulokowała się Honda Clarity FCEV, którą sprzedano w 349 egzemplarzach. Auto dostępne jest dziś wyłącznie w Ameryce, co też pokazuje potencjał tego rynku. Dla porównania: w 2019 roku każdego miesiąca Honda sprzedawała ponad 3 razy więcej Clarity PHEV, czyli modelu plug-in.

W zestawieniu zabrakło innych modeli, w tym zaprezentowanych w zeszłym roku aut dostawczych Renault:

> Renault zaprezentował elektryczne Kangoo ZE i Master ZE z… wodorowymi range extenderami

Zdjęcie otwierające: wodorowy Hyundai Nexo (c) Hyundai

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]