Najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Niemczech w 2018 roku był Renault Zoe, na drugim miejscu dojechał VW e-Golf. Pierwsza hybryda plug-in, BMW i3 REx, pojawiła się wraz z BMW i3 na trzecim miejscu, a samodzielnie – BMW 225xe – na czwartym. Jednak pewien analityk uważa, że Renault nieco „wpłynął” na wyniki u naszych zachodnich sąsiadów.

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech w 2018 roku

Oto jak wygląda ranking sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w Niemczech w 2018 roku. Samochody czysto elektryczne zostały zaznaczone pogrubieniem (źródło):

  1. Renault Zoe – 6 360 egzemplarzy,
  2. VW e-Golf – 5 743 egzemplarzy,
  3. BMW i3 + BMW i3 REx – 5 095 egzemplarzy,
  4. BMW 225 xe Active Tourer – 4 878 egzemplarzy,
  5. Smart ED/EQ ForTwo – 4 204 egzemplarze,
  6. Kia Soul EV – 3 292 egzemplarze,
  7. Smart ED/EQ ForFour – 2 552 egzemplarze,
  8. Nissan Leaf – 2 380 egzemplarzy,
  9. Mitsubishi Outlander PHEV – 2 198 egzemplarzy,
  10. VW Passat GTE – 2 137 egzemplarzy,
  11. VW Golf GTE – 1 978 egzemplarzy,
  12. BMW 530e – 1 888 egzemplarzy,
  13. Hyundai Ioniq Electric – 1 695 egzemplarzy,
  14. Audi A3 e-tron – 1 682 egzemplarze,
  15. Mercedes E 350e – 1 611 egzemplarzy,
  16. Porsche Panamera PHEV – 1 535 egzemplarzy,
  17. Mini Countryman PHEV – 1 492 egzemplarze,
  18. Mercedes GLC 350e – 1 464 egzemplarze
  19. Kia Niro PHEV – 1 440 egzemplarzy,
  20. Tesla Model S – 1 248 egzemplarzy.

Od czasu wprowadzenia procedury WLTP (wrzesień 2018), hybrydy plug-in idą w dół. W grudniu 2018 stanowiły one tylko jedną trzecią wszystkich sprzedawanych aut plug-in, natomiast aż dwie trzecie to auta czysto elektryczne (BEV). W całym 2018 roku samochody plug-in w Niemczech osiągnęły poziom 2 procent rynku.

Renault Zoe – niezasłużone pierwsze miejsce?

Niemiecki analityk, Matthias Schmidt, twierdzi, że wzrost sprzedaży Renault Zoe to przemyślana akcja Renault. Zoe przez dwa lata lądował w Niemczech na drugim miejscu, dlatego w ostatnich miesiącach 2018 roku firma sama na siebie zarejestrowała dodatkowe kilkaset sztuk aut. Ulice w Berlinie mają być pozastawiane Renault Zoe na monachijskich tablicach rejestracyjnych, z których to samochodów nikt nie korzysta (źródło).

Jak sugeruje analityk, mogło chodzić o to, by osiągnąć pozycję lidera w Niemczech. Dobre wyniki u naszych zachodnich sąsiadów zaskakująco zbiegły się w czasie z inną okazją do świętowania: dwustoma tysiącami egzemplarzy samochodów elektrycznych Renault sprzedanymi na całym świecie.

 

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]