Nowy Nissan Leaf sprawił, że rynek samochodów elektrycznych w Europie wystrzelił. Według danych zgromadzonych przez portal EV-Sales, w marcu 2018 roku w Europie zarejestrowano dokładnie 40 936 samochodów plug-in, z czego auta czysto elektryczne stanowiły 52 procent.
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie (marzec 2018)
Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne i hybrydy plug-in w marcu to (samochody elektryczne są pogrubione):
- Nissan Leaf – 6 053 egzemplarze,
- Renault Zoe – 4 248 egzemplarzy,
- Tesla Model S – 2 791 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander PHEV – 2 541 egzemplarzy,
- BMW i3 + BMW i3 REx – 2 300 egzemplarzy,
- Tesla Model X – 1 758 egzemplarzy,
- VW e-Golf – 1 685 egzemplarzy,
- Volvo XC60 T8 PHEV – 1 214 egzemplarzy,
- BMW 530e – 1 109 egzemplarzy,
- BMW 330e – 1 055 egzemplarzy,
- Kia Niro PHEV – 1 007 egzemplarzy.
Zdecydowanym liderem jest tutaj Nissan Leaf, który pokonał nawet Renault Zoe. Można się spodziewać, że kwiecień będzie dla Nissana jeszcze lepszy, ponieważ dostawy samochodów dopiero ruszyły. Zaskakująco dobrze wypadły w zestawieniu Tesla Model S i Tesla Model X, które przecież nie należą do samochodów tanich. Pierwsza hybryda plug-in, Mitsubishi Outlander PHEV, ulokowała się w marcu dopiero na czwartym miejscu.
Sprzedaż (liczba rejestracji) samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w okresie styczeń-marzec 2018 wyglądała następująco:
- Renault Zoe – 8 562 egzemplarze,
- Nissan Leaf – 8 171 egzemplarzy,
- BMW i3 + BMW i3 REx – 5 703 egzemplarze,
- VW e-Golf – 5 159 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander PHEV – 4 756 egzemplarzy,
- Tesla Model S – 3 824 egzemplarze,
- VW Passat GTE – 3 644 egzemplarze,
- Volvo XC60 T8 PHEV – 3 114 egzemplarze,
- Smart ForTwo ED – 2 620 egzemplarzy,
- Hyundai Ioniq Electric – 2 553 egzemplarze.
W okresie pierwszego kwartału samochody czysto elektryczne stanowiły 49 procent wszystkich zarejestrowanych aut, a hybrydy plug-in – 51 procent.
Warto poczytać: Europe March 2018
|REKLAMA|
|/REKLAMA|