W 2018 roku najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Chinach był BAIC EC, na drugim miejscu dojechała hybryda plug-in, BYD Qin PHEV, na trzecim elektryczny JAC iEV S/E. Z rankingu zniknął natomiast Zhidou D2, który jeszcze rok wcześniej zajmował drugą pozycję, a który od niedawna oferowany jest także w Polsce.
Najchętniej kupowane samochody elektryczne w Chinach
Zgodnie z rankingiem opublikowanym w portalu EV-Sales (źródło), chińskie gusta wyraźnie ewoluują. Chińczycy coraz częściej wybierają samochody większe, limuzyny lub małe crossovery. Oto TOP10 najchętniej kupowanych aut i ciężkich czterokołowców. Pojazdy czysto elektryczne zostały zaznaczone pogrubieniem:
- BAIC EC (różne warianty) – 90 637 egzemplarzy,
- BYD Qin PHEV (dwie generacje) – 47 424 egzemplarze,
- JAC iEV S/E – 46 586 egzemplarzy,
- BYD e5 – 46 213 egzemplarzy,
- Chery eQ – 39 374 egzemplarze,
- BYD Song PHEV – 39 318 egzemplarzy,
- BAIC EU (różne warianty) – 37 343 egzemplarze,
- BYD Tang PHEV (dwie generacje) – 37 146 egzemplarzy,
- BYD Yuan EV – 35 699 egzemplarzy,
- SAIC Roewe Ei6 PHEV – 33 347 egzemplarzy.
Jak wyglądają te samochody? Oto one uporządkowane zgodnie z miejscem w rankingu. Ilustracje pochodzą z portalu CarNewsChina.com, CarAutoSales.com oraz witryny i materiałów promocyjnych producentów. Warto dodać, że JAC iEV stał bazą dla pierwszego elektrycznego Volkswagena sprzedawanego w Chinach.
- BAIC EC-180
- BYD Qin
- JAC iEV S/E
- BYD e5
- Chery EQ
- BYD Song PHEV
- BAIC EU
- BYD Tang PHEV
- BYD Yuan
- SAIC Roewe Ei6 PHEV
Co ciekawe, choć większość samochodów w rankingu zmieniła się tylko miejscami, z zestawienia zniknął Zhidou D2, który jeszcze rok temu zajmował drugą pozycję (źródło). Auto wypadło poza czołową dwudziestkę już w listopadzie 2018 roku. Zhidou D2 / ZD D2 od niedawna dostępny jest w Europie, być może producent zdecydował się na wysłanie całej produkcji na nasz kontynent.
> ZD D2S – cena, zasięg + pierwsze wrażenia [wideo VR/360 stopni]
Najlepiej sprzedającym się w Chinach samochodem plug-in, który NIE jest produkowany w Państwie Środka,w 2018 roku było BMW 530e, które znalazło 13 493 nabywców. W segmencie aut premium w grudniu (ranking miesięczny) pokonało go jednak chińskie Nio ES8, które zyskuje coraz szersze uznanie.
Ilustracja otwierająca: BYD Tang PHEV, czyli nowy crossover BYD (c) BYD