Portal CarNewsChina podał wymiary VW ID.4 w wersji Crozz i X. Wygląda na to, że samochód będzie odrobinę wyższy, ale krótszy i węższy niż Skoda Enyaq iV. Poza tym wszystkie auta mają identyczny rozstaw osi, a ID.4 i ID.3 oferowane będą na początku z jednym i tym samym silnikiem.

Wymiary Volkswagena ID.4 a rodzeństwo na platformie MEB

Zgodnie z informacją uzyskaną przez CarNewsChina, VW ID.4 ma następujące wymiary:

  • ID.4 X – 4,61 metra długości, 1,85 metra szerokości, 1,64 metra wysokości, 2,77 metra rozstawu osi (4 612 / 1 852 / 1 640, 2 765 mm),
  • ID.4 Crozz – 4,59 metra długości, 1,85 metra szerokości, 1,63 metra wysokości, 2,77 metra rozstawu osi (4 592 / 1 852 / 1 629, 2 765 mm).

Skoda Enyaq iV i Volkswagen ID.3 mają identyczne rozstawy osi, najwyraźniej wynika to z wykorzystania platformy MEB. Elektryczna Skoda jest o 1-2 centymetry niższa, ale o 3 centymetry szersza i o 4-7 centymetrów dłuższa. Domyślamy się, że wyższa długość może przełożyć się na minimalnie większy bagażnik, ale kosztem gorszych materiałów we wnętrzu. Jak to w Skodzie.

> Skoda Enyaq iV – pierwsze wrażenia, cena, wymiary. Elektryczny crossover w przedziale 160-180 tys. złotych?

Zamaskowana Skoda Enyaq iV (c) Skoda

Wróćmy jednak do Volkswagena ID.4: obydwie wersje mają być napędzane za pomocą ulokowanego przy tylnej osi silnika o mocy 150 kW (204 KM). Znamy go już z VW ID.3 1st. Sporo wskazuje na to, że auto będzie oferowane na początku baterią o pojemności 77 (82) kWh. Widoczne na zdjęciach linie wyposażenia to 1st Edition i Pro. Najłatwiej odróżnić je grubą czarną ramką na listwie ozdobnej z przodu:

Podczas chińskiej prezentacji producent (konsorcjum FAW-Volkswagen) obiecywał 500 jednostek zasięgu NEDC. W Europie z kolei mówi się o „do 500” jednostkach WLTP. To duży rozrzut, w zależności od przyjętej procedury dający między 380 a 430 kilometrami zasięgu realnego w trybie mieszanym.

Możliwe, że tylna oś hamowana będzie z wykorzystaniem hamulców bębnowych, jak w Enyaqu iV oraz VW ID.3, ale ze zdjęć nie wynika to jednoznacznie. VW ID.4 stanie na rynku w szranki z Kią e-Niro, Volkswagenem ID.3 (segment C), Volvo XC40 Recharge i Audi Q4 e-tron.

A tutaj zdjęcia, które prezentowaliśmy już wcześniej:

> A oto i Volkswagen ID.4 bez kamuflażu. Na tylnej klapie oznaczenia ID.4 Crozz i ID.4 X

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]