Na europejskich rynkach kolejne koncerny wstrzymują sprzedaż nowoczesnych hybryd plug-in, czyli ładowanych z gniazdka. Nie oferuje ich już Audi, Volkswagen i Porsche, teraz do tej grupy dołącza Mercedes (Daimler). Wszystko przez nowy cykl testowy WLTP – najwyraźniej samochody nie przechodzą testów emisji.

WLTP zamiast NEDC, czyli realne wyniki spalania

Dotychczas w Europie stosowany był test spalania o nazwie NEDC (NEFZ). Ze względu na kompletnie oderwane od rzeczywistości wyniki od września 2018 roku zostaje on zastąpiony przez procedurę WLTP. To dobra informacja dla klientów, którzy przestaną być karmieni katalogowym spalaniem na poziomie „1,8 litra na 100 kilometrów”. W znacznie gorszej sytuacji znajdują się koncerny motoryzacyjne, których samochody nie są w stanie sprostać testom spalania (=emisji) według nowej procedury.

> DIESELGATE? Kłamią, WSZYSCY kłamią! Diesle Euro 6 w rzeczywistości ledwie spełniają Euro 3

Porsche całkowicie zablokowało możliwość kupna nowych aut z samodzielnie dobranymi opcjami. Audi, Volkswagen i Mercedes nie pozwalają na skonfigurowanie nowoczesnych hybryd plug-in (Audi A3 e-tron, Audi Q7 e-tron).

Na placu boju zostało jeszcze BMW z wariantami iPerformance. Oficjalnie zapowiedziano jednak, że BMW 330e oraz X5 xDrive40e nie będą aktualizowane, ponieważ „zostają wycofane z produkcji”. Nadal oferowane są natomiast modele BMW 225xe, 530e, 740Le, 740Le xDrive oraz 740e.

Ilustracja otwierająca: (c) ACEA

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: