W trakcie Salonu Samochodowego w Frankfurcie 2017 (IAA 2017) Mercedes pokaże prototyp GLC F-CELL napędzanego ogniwami wodorowymi. Mercedes chwali się, że udało się obniżyć koszty produkcji ogniw ze względu na obniżenie o 90 procent zawartości platyny.
Hybryda plug-in Mercedes GLC F-CELL
Prototypowy GLC F-CELL posiada silnik elektryczny z bateriami o pojemności około 9 kWh. Oprócz niego pod maską auta znajduje się silnik napędzany wodorem. Mercedes chwali się niższymi kosztami produkcji oraz mniejszymi rozmiarami silnika wodorowego: po raz pierwszy w całości zmieścił się pod maską.
> WARSZAWA – GDAŃSK. Lotos postawi 12 stacji ładowania na A2 i A1
Obydwa silniki (elektryczny i wodorowy) pozwalają na przejechanie 500 kilometrów według miary NEDC, co oznacza 336 kilometrów bardziej realistycznej miary EPA (NEDC vs EPA – jak przeliczać).
Stanowisko testowe Mercedesa. Uwagę zwracają potężne butle z gazem w środkowej i tylnej części konstrukcji (c) Mercedes
Mercedes posiada obecnie flotę ponad 300 aut zasilanych ogniwami wodorowymi, które przejechały już prawie 18 milionów kilometrów. Od 2015 roku samochody zużyły 200 ton wodoru i wyemitowały 1 800 ton pary wodnej.
Testowany obecnie GLC ma stanowić bazę dla podobnych aut Mercedesa w przyszłości.