Skoda Elroq to elektryczny crossover Skody zbudowany na platformie MEB, czyli siostra VW ID.3 i VW ID.4. Samochód ma zostać oficjalnie zaprezentowany „jesienią”, na razie raczeni jesteśmy renderingami i zwiastunami w maskowaniu. Na najnowszych wizualizacjach rzuca się w oczy rezygnacja z wzbudzającego niepotrzebne emocje logotypu na rzecz napisu SKODA. Firma podkreśla też wykorzystanie dużej liczby materiałów z recyklingu.

Skoda Elroq od środka. Wnętrze poprawne. Czekamy na więcej

Jak informuje producent, jest to „pierwsza Skoda czasów nowożytnych”, w której zastosowano napis, „nowy logotyp”, zamiast tradycyjnego okrągłego symbolu uskrzydlonej strzały. Użyty termin „nowy logotyp” jest znamienny (źródło); choć stylizowany napis SKODA pojawiał się już na tylnych klapach samochodów, teraz wiemy, że nie był on li tylko podpisem, lecz pełni rolę symbolu marki. Podejście ma wiele sensu: chińskie marki generują na rynku tłok, epatują dziwacznymi, nieznanymi w Europie oznaczeniami. Skoda się podpisuje i zarówno Europejczyk, jak też Chińczyk od razu przeczyta, z kim ma do czynienia.

Z renderingów kabiny wynika, że Skoda Elroq ma raczej typowe wnętrze elektrycznej Skody: licznik ukryty jest w szczelinie za kierownicą, pod wyświetlaczem centralnym znajduje się zagięta półeczka pozwalająca na oparcie dłoni podczas klikania po ekranie. Przycisków jest kilka na krzyż, dźwignia wyboru kierunku jazdy to niewielka gałka na tunelu środkowym. Zagłębienie wyświetlacza projekcyjnego oddzielono od dalszej części kabiny dziwną przegródką, jakby miała ona pełnić rolę dodatkowego wyświetlacza (porównaj: Citroen e-C3). Na ilustracjach wnętrze skąpano w różnych kolorach, spodziewajmy się zatem oświetlenia nastrojowego w różnych barwach:

Producent chwali się, że wnętrze zostało obite materiałami z recyklingu: „recytytan” pochodzący w 78 procent z butelek PET pojawił się na panelach drzwi, siedzeniach, kokpicie, podłokietniku i miejscu, gdzie opierają się kolana. Kolejne 6 procent stanowią włókna odzyskane ze starej odzieży i tylko 16 procent to nowy polietylen (wersja Loft, pol. poddasze). W edycji wyposażeniowej Lodge (pol. wigwam, nora, ale też klub) zastosowano nylon i poliester. W obu przypadkach szwy są pomarańczowe, Lodge ma ponadto pomarańczowe pasy.

Skoda Elroq w maskowaniu ma na tylnych drzwiach flaminga, na razie nie wiadomo, co to znaczy. Tył auta wydaje się nawiązywać do VW ID.3 i ID.4, bo Elroq ma się lokować rozmiarowo między tymi dwoma modelami. Zanosi się na to, że auto zadebiutuje ze starszą baterią 82 (77) kWh i silnikiem APP310, nowszą baterią 63 (59) i starszym silnikiem APP310 oraz najnowszą baterią 84 (79) i dwoma silnikami, w tym nowym APP550. Auto będzie bezpośrednią konkurencją Renault Scenic E-Tech Electric i Volvo EX40.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]