Tuż po amerykańskim święcie Dziękczynienia dość szerokim echem odbiły się filmy ukazujące kolejki Tesli przy Superchargerach (zignorowaliśmy ten temat). Wideo wykorzystywano, by ukazać słabość Tesli i ogólnie samochodów elektrycznych. Okazuje się, że jest przynajmniej jeden posiadacz Audi e-tron, który chciałby mieć podobne problemy.

Ładowanie Audi e-tron: szybkie, ale z przygodami?

Pewien amerykański właściciel elektrycznego Audi przesłał portalowi InsideEVs swój komentarz do nagrań rozpowszechnianych przez internautów i media. Wygląda na to, że jest rozżalony sytuacją. Jego zdaniem kierowcy Tesli, którzy zostali uwiecznieni na filmach [zapewne odstali swoje, ale] naładowali się i wyruszyli w dalszą podróż.

Tymczasem on jako nabywca Audi e-tron doświadczył czegoś znacznie gorszego. Podczas podróży miał problem na każdej stacji ładowania, na której się zatrzymał. Ostatecznie musiał zawrócić, ponieważ lokalizacja Electrify America nie dysponowała działającymi ładowarkami. To nie wszystko: od sześciu miesięcy walczy z wtyczkami, które blokują się w porcie ładowania. Audi rzekomo obiecuje aktualizację software’u usuwającą błąd, ale na razie niczego nie naprawiono (źródło).

> Zamówienia VW ID.3 1st po Nowym Roku. A tak brzmią ostrzegawcze dźwięki auta [wideo]

Faktycznie, na forach dyskusyjnych pojawiają się wątki wspominające o problemie e-trona z ładowarkami. Spotkał się z nim również Bjorn Nyland i niewykluczone, że chodzi o dokładnie tę samą kwestię: o ulokowany w porcie rygiel, który blokuje się w niewłaściwej pozycji – tyle że Nylandowi uniemożliwiał on włożenie wtyczki do gniazda, a nie jej wyciągnięcie:

Portal InsideEVs podszedł do komentarza z dystansem, ale trzeba uczciwie powiedzieć, że teraz, w grudniu 2019 roku, podróżowanie po Polsce Audi e-tron prawdopodobnie też byłoby doświadczeniem gorszym niż jazda Teslą. Tesle pozwalają bowiem na ładowanie z mocą 135-150 kW (nowe modele) na czterech Superchargerach i wszystkich nowoczesnych ładowarkach.

(Piąty Supercharger powstaje w Radomiu: RADOM. Supercharger Tesli potwierdzony. Raczej Toruńska 1 niż 3)

Z kolei Audi e-tron naładuje się z mocą 150 kW na zaledwie jednej stacji ładowania w kraju (A2/Poznań). Moc 100 kW osiągnie na kolejnych kilku urządzeniach, które zostały już do tego przystosowane. We wszystkich innych lokalizacjach właściciel auta będzie musiał uzbroić się w cierpliwość, bo elektryczne Audi rozpędzi się do maksymalnie 40-50 kW…

Samochodowi niemieckiego producenta nie pomoże również słaby realny zasięg, który jest obecnie nawet o kilkadziesiąt procent niższy niż w wypadku aut Tesli.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.4]