Dobre wieści. Stellantis zwiększy moc silnika i pojemność baterii w Peugeocie e-208 oraz DS 3 E-Tense z rocznika modelowego 2023 (MY23). W efekcie samochody mogą być dynamiczniejsze, a na pewno urośnie ich zasięg: ma on teraz wynieść około 400 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na ponad 340 kilometrów realnie w trybie mieszanym. 

Nowy Peugeot e-208 (2023) i DS 3 E-Tense (2023)

Nowy Peugeot e-208 i DS 3 E-Tense będą miały silniki o mocy 115 kW/156 KM zamiast dotychczasowych 100 kW. Moment obrotowy zostanie na starym poziomie 260 Nm, ale zużycie energii ma spaść do zaledwie 12 kWh/100 jednostek WLTP z dotychczasowych około 16 kWh/100 jedn. WLTP (tylko e-208, źródło). Nowy rocznik modelowy Peugeota e-208 ma osiągnąć docelowo 400 jedn. WLTP, identyczna deklaracja („docelowo 400 jedn. WLTP”) pojawiła się przy Jeepie Avengerze. W DS 3 E-Tense już teraz słyszymy o 402 jednostkach WLTP.

Skąd ten rozdźwięk? Otóż Peugeot e-208 MY23 będzie miał baterię o pojemności 51 (48,1) kWh. Nowy DS 3 E-Tense – bez „Crossback” w nazwie – dysponuje większym akumulatorem mieszczącym 54 (50,8) kWh energii. Słyszeliśmy o nim po raz pierwszy przy okazji Peugeota e-308. W przypadku e-208 (2023) wzrost wyniesie zatem około 3,1 kWh (+6,9 proc.), przy DS 3 E-Tense skok w górę to aż 5,8 kWh (+12,9 proc.), ale warto zaznaczyć, że Peugeot jeździ na felgach 16-calowych, a w DS 3 stosowane są felgi 17- i 18-calowe.

Obydwa auta mają mieć też pompę ciepła, opony o oporach toczenia A+ i zoptymalizowaną przekładnię. W DS 3 pojawią się nowe reflektory i lekko przemodelowany przód (aerodynamika), a prześwit samochodu zostanie zmniejszony o 1 centymetr. Standardowa ładowarka pokładowa e-208 nadal ma obsługiwać 7,4 kW, ale w opcji dostępna będzie ładowarka 3-fazowa o mocy 11 kW. W DS 3 od razu otrzymamy 11 kW.  Nie zmieni się maksymalna moc ładowania baterii prądem stałym, która obecnie wynosi 100 kW.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: koncern Stellantis postawił swego czasu na jedną kartę (platforma eCMP, 100 kW mocy silnika, 50 kWh baterii) i wygląda na to, że się udało. Właśnie obserwujemy drugi etap ewolucji aut, gdy modele większe lub bardziej premium (DS 3 E-Tense, Jeep Avenger, Peugeot e-308) otrzymują większą baterię, podczas gdy auta pozycjonowane nieco niżej otrzymują subtelniejsze optymalizacje. Dzięki temu Jeep Avenger czy DS 3 E-Tense mogą wyglądać lepiej, a nadal oferują zasięgi zbliżone do swych mniejszych braci.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]