W warszawskim salonie Volkswagen Home pojawił się Volkswagen ID.5, czyli ID.4 w nadwoziu coupe. Samochód był najpierw prezentowany dziennikarzom, media poznały też wersje i ceny VW ID.5, teraz elektryka będą mogli obejrzeć też nasi Czytelnicy. Zachęcamy, szczególnie osoby rozważające zakup ID.4.
VW ID.5 i ID. Software 3.0 w Warszawie
Volkswagen Home znajduje się TUTAJ (Mapy Google), adres jest przy ulicy Karolkowej, wejście znajduje się od drugiej strony. Premiera samochodu odbyła się w 2021 roku, więc nie zdradzimy żadnej tajemnicy, jeśli powiemy, że auto będzie dysponować podobnymi zespołami napędowymi, jak VW ID.4, ale tylko jedną baterią – 77 kWh.
Oprócz braku dostępności mniejszych pojemności baterii najważniejsza zmiana to nadwozie coupe, które w crossoverach Volkswagena dotychczas nie występowało (wyjątek: spalinowe Taigo). Większy jest też ekran na kokpicie – ale ma on zawitać również do VW ID.4. W placówce jest zresztą o tyle wygodnie, że obok siebie stoją VW ID.4 i ID.5, możemy więc ocenić, które kształty podobają nam się bardziej.
VW ID.5 działa pod kontrolą oprogramowania ID. Software 3.0, które do wcześniejszych ID.3 i ID.4 ma zacząć trafiać „wiosną 2022 roku” i w którym faktycznie jest trochę nowinek. Embargo na konkretne konfiguracje i cennik VW ID.5 obowiązuje media do poniedziałku, 17 stycznia 2022 roku, do godziny 17.00 – wtedy też ujawnimy informacje, które nam przekazano. Samochód zacznie trafiać do salonów później w tym roku, już po premierze ID. Buzza.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: uświadomiłem sobie niedawno, że niektórzy nasi Czytelnicy wyraźnie podkreślają, że ważne jest dla nich wspieranie europejskiego przemysłu zamiast transferowania pieniędzy do Stanów Zjednoczonych, Japonii czy Korei Południowej. Dlatego kupują samochody produkowane na naszym kontynencie. To JEST argument, nieprawdaż? W związku z tym zacząłem się zastanawiać, czy redakcja Elektrowozu, kiedy już w końcu będzie ją na to stać (czytaj: gdzieś tak w okolicy 2061 roku), nie powinna aby kupić Volkswagena właśnie – optimum: ID.3 77 kWh, ew. ID.4 GTX – ewentualnie Skody czy Renault, mimo oczywistego kuszenia ze strony Kii EV6 lub Tesli Model 3. Powinna?