Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

W Niemczech wraca VW e-Up. W Polsce warto pilnować salonów Skody, być może wróci tania Citigo E iV [aktualizacja]

Niemiecki Nextmove otrzymał od Volkswagena informację, że wkrótce będzie mógł zamówić elektrycznego VW e-Up. To dobre wieści również dla nas, bo skoro firma przymierza się do ponownego zbierania zamówień, do polskiej oferty może wrócić Skoda Citigo E iV. To jeden z najtańszych elektryków na rynku, który gwarantuje przy okazji normalne osiągi i sensowny zasięg.

Aktualizacja 2022/01/17, godz. 17.36: otrzymaliśmy odpowiedź od Skody, lecz nie jest ona pocieszająca: „W chwili obecnej nie mamy informacji, aby CitigoE iV miał wrócić do oferty marki Skoda.” Poniżej znajduje się pierwotna wersja artykułu.

VW e-Up wraca w Niemczech do oferty

Volkswagen e-Up to czteromiejscowe auto segmentu A, które wprost idealnie nadaje się do jazd po mieście. Model sprzedawany jest jako elektryczny e-Up, a także Skoda Citigo E iV i Seat Mii Electric, przy czym „sprzedawany jest” to dość optymistyczne stwierdzenie, bo samochód był niedostępny. W Niemczech zamówienie e-Upa było niemożliwe od 16 miesięcy, w Polsce Citigo E iV wróciła na moment na stronę w grudniu 2020 roku, a następnie zniknęła. Seat Mii Electric nigdy nie pojawił się w sprzedaży.

Linie montażowe samochodów nie stały, pojazdy były dostarczane. W samych tylko Niemczech e-Up zdobył w 2021 roku drugie miejsce pod względem liczby rejestracji (!), przegrał wyłącznie z Teslą Model 3. Ale producent nie przyjmował rezerwacji, prawdopodobnie dlatego, że wolał sprzedawać te same ogniwa w modelach gwarantujących wyższe marże: ID.3, ID.4 itd. Nie da się wykluczyć, że obecny powrót modelu do niemieckich salonów (źródło) znowu potrwa tylko tyle, żeby zbilansować zaplanowaną na rok 2022 emisję aut spalinowych i utrzymać wysokie miejsce marki Volkswagen wśród producentów sprzedających elektryki.

VW e-Up, Skoda Citigo E iV oraz Seat Mii Electric dysponują silnikiem o mocy 61 kW (82 KM), baterią o pojemności 32,3 (36,8) kWh i oferują do 258 jednostek WLTP zasięgu na 14-calowych felgach, co przekłada się na około 220 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Ostatnia cena Skody Citigo E iV, jaką widzieliśmy w Polsce, zaczynała się od 82 050 złotych. Teraz taniej raczej nie będzie, ale warto pamiętać o dopłatach w ramach programu „Mój elektryk” NFOŚiGW. W zależności od tego, czy dysponujemy Kartą Dużej Rodziny, czy też nie, powyższa kwota oznaczałaby konieczność wydania 63 300 lub 55 050 złotych.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: NIE mamy potwierdzenia, żeby Citigo E iV wróciła do krajowych salonów. Z działem prasowym Skody skontaktujemy się tuż po weekendzie. 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version