W Chinach zadebiutował VW ID. Unyx, pierwszy Volkswagen na platformie MEB zrywający z dotychczasowym wzornictwem przesyconym obłościami i troską o aerodynamikę. VW ID. Unyx jest bliskim krewniakiem Cupry Tavascan, został „technicznie i wizualnie dostosowany do stylu życia młodych klientów w chińskich metropoliach”. Do młodego odbiorcy dopasowano też ceny: VW ID. Unyx kosztuje od 209 900 juanów, równowartości 113 600 złotych. Tesla Model Y z najmniejszą baterią to wydatek zaczynający się od 249 900 juanów.
VW ID. Unyx. Poprosimy w Europie
Do niedawna, gdy samochody produkowane w Chinach wypadały bardzo źle w testach zderzeniowych, europejscy klienci Volkswagena (czy dowolnych innych marek) rozumieli, że płacą więcej i dostają więcej. Teraz sytuacja stanęła na głowie. Ceny VW ID. Unyx w Chinach zaczynają się od równowartości 113 600 złotych, tymczasem cena Cupry Tavascan w Polsce to wydatek równy 238 800 złotym. Specyfikacja taka sama, wyposażenie prawdopodobnie zbliżone, nie licząc systemów bezpieczeństwa wymaganych na Starym Kontynencie.
VW ID. Unyx reklamowany jest jako nowoczesny, wyposażony w interfejs z trójwymiarowym awatarem oraz baterię o pojemności 82 (77) kWh pozwalającą na pokonanie 621 jednostek CLTC. Napędzający tylne koła silnik ma 210 kW/286 KM mocy, mamy zatem do czynienia z APP550, tym samym, który napędza Cuprę Tavascan. Więcej: Volkswagen zapowiada, że pojawi się też wersja z napędem na obie osie o sumarycznej maksymalnej mocy 250 kW/340 KM. W Europie taki wariant nosi nazwę Cupra Tavascan VZ i kosztuje od 295 100 złotych.
Volkswagen ID. Unyx wyposażany jest m.in. w pasy świetlne z przodu i z tyłu, matrycowe reflektory, trójwymiarowe światła z tyłu. Auto jest awangardą całej linii nowych modeli z serii Unyx, która do 2027 roku ma się składać z aż pięciu samochodów i zawierać zarówno crossovery, jak też sedany. Do 2030 roku producent chce pokazać w Chinach 16 nowych elektryków z linii ID.