Na forum VW ID Talk pojawiły się zdjęcia wnętrza VW ID. Buzza, elektrycznego vana Volkswagena opartego na platformie MEB. Fotografia złożonego oparcia tylnej kanapy oraz rozmiar środkowego zagłówka są nieco niepokojące, sugerują bowiem, że z tyłu nie będzie trzech niezależnych foteli. A bez trzech niezależnych foteli może być ciężko z montażem trzech fotelików.

VW ID. Buzz nie będzie elektrycznym Touranem?

Wśród Czytelników mamy całkiem sporą grupę ojców rodzin 2+3, którzy niecierpliwie wypatrują samochodu elektrycznego będącego funkcjonalnym odpowiednikiem mini- lub kombivanów. Nie są one może najładniejsze na świecie, ale ich wysoki poziom praktyczności wszystko rekompensuje. Bagażnik jest przepastny, a trzy niezależne siedzenia z tyłu pozwalają na wygodny montaż obok siebie trzech fotelików. Ta ostatnia sztuka nie zawsze się udaje nawet w SUV-ach, które są o 1-2 segmenty większe.

Zanosiło się na to, że takim elektrykiem idealnym dla rodzin większych niż 2+2 będzie Volkswagen ID. Buzz, elektryczny minivan, który zadebiutuje w marcu bieżącego roku. Ale sposób podziału oparcia tylnej kanapy nie wróży niczego dobrego:

Prawe oparcie wydaje się podobnej szerokości jak oparcie fotela pasażera z pierwszego rzędu. Jeśli lewe oparcie jest zbliżone, to na środku zostaje stosunkowo niewielka przestrzeń na plecy. A to oznacza, że siedzisko też jest wąskie, więc montaż trzech fotelików może być poważnie utrudniony lub po prostu się nie powiedzie. Sytuację może uratować trzeci rząd siedzeń, na jego obecność wskazuje niewielki podłokietnik (pomarańczowy) widoczny na zdjęciu.

Z pozostałych ujęć wynika, że przełącznik wyboru kierunku jazdy nie jest już przy liczniku, jak w VW ID.3/4/5, lecz stał się dźwignią i trafił bliżej dłoni, tuż za kierownicę. Samochód ma elektrycznie regulowane fotele, które znamy z ID.4, ale nie ma już mocno wyeksponowanego miejsca spoczynku lewej stopy:

Lakier jest soczysty i pomarańczowy. Nie udało nam się znaleźć podobnego w palecie Volkswagena, więc mamy do czynienia albo z zupełnie nową barwą, albo też pomyłką wynikającą z niewłaściwie odwzorowanej palety. Wnętrze to biel z przypudrowanymi czerwonymi wstawkami na siedziskach i oparciach oraz nasyconymi w niektórych innych elementach auta (kokpit, drzwi, źródło):

Oficjalna premiera Volkswagena ID. Buzza ma nastąpić 9 marca. Wszystko wskazuje na to, że pierwsza dostępna w Europie wersja będzie miała silnik o mocy 150 kW/204 KM napędzający tylne koła oraz baterię o pojemności 77 (82) kWh.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]