Volkswagen ID. Buzz, pierwszy elektryczny minivan Volkswagena na platformie MEB, oficjalnie zadebiutował. Jego premiera miała być pełna radości, ale ze względu na napaść Rosji na Ukrainę prezentację skrócono do wstępu i opowieści o produkcie. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, początkowo na rynek trafią dwa warianty: osobowy ID. Buzz i dostawczy ID. Buzz Cargo.
VW ID. Buzz – wszystko, co wiemy
Obydwa auta powstają, co wiemy skądinąd, na płycie podłogowej zapożyczonej z Volkswagena ID.4. Początkowo będą dostępne wyłącznie w wariancie z baterią 77 (82) kWh i silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym tylne koła. Wersja osobowa o długości 4,71 metra zostanie wyposażona w siedzenia w konfiguracji 2+3, za którymi wygospodarowano 1 121 litrów bagażnika. Wariant dostawczy, ID. Buzz Cargo, zaoferuje nabywcom 3,9 m3 przestrzeni bagażowej i ładowność wynoszącą 600 kilogramów plus dodatkowe 100 kilogramów na dachu.
Producent wspomniał o wariancie 9-miejscowym w usłudze MOIA, nie zapowiedział zaś wariantu 6- (2+2+2) czy 7-miejscowego (2+3+2) ani edycji dłuższej dla Stanów Zjednoczonych i mocniejszej, z napędem na obie osie. Ujawnił natomiast to, co wiedzieliśmy: że ID. Buzz na stacji ładowania rozpędzi się nawet do 170 kW, pozwoli na uzupełnianie energii po wpięciu przewodu do portu i będzie obsługiwał dwukierunkowe ładowanie (V2H). W elektrycznym minivanie zaimplementowano technologię Car2X, za pomocą której elektryk może porozumiewać się na drodze z infrastrukturą i innymi modelami z serii ID. czy nowym VW Golfem. W kabinie auta nie ma (i najwyraźniej nie będzie) gniazdka 230 V.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: