Nasz Czytelnik przysłał nam zdjęcie dwóch VW ID. Buzzów, na które natknął się w salonie pod Krakowem. Spytaliśmy o to w polskim oddziale Volkswagen Samochody Dostawcze i okazało się, że „wszyscy dealerzy otrzymali swoje samochody demo”. Samochód można zatem obejrzeć z bliska w praktycznie całej Polsce, we wszystkich 24 50 placówkach noszących miano „Centrum Samochodów Dostawczych” VW. Wygląda na to, że dostępne są obie wersje, Cargo i osobowa, Pro.
Aktualizacja 2023/01/03, godz. 9.25: w oparciu o uwagi Czytelników dopisaliśmy, że dostępne są obie wersje. Dzięki!
Aktualizacja 2023/01/04, godz. 8.52: polski oddział Volkswagen Samochody Dostawcze przesłał nam pełną listę salonów z ID. Buzzami. Okazuje się, że w kraju jest ich aż 50. Zmodyfikowaliśmy materiał.
VW ID. Buzz w polskich salonach
Oto spis adresów, gdzie auto jest dostępne. Lista jest uporządkowana alfabetycznie miastami, konfigurator VW ID. Buzz Pro TUTAJ, konfigurator wersji Cargo TUTAJ.
- Białystok, Wysockiego 65, Sieńko i Syn
- Bielsko-Biała, Krakowska 27, Auto Gazda
- Bydgoszcz, Fordońska 264, Plichta,
- Częstochowa, Makuszyńskiego 74/76, Krotoski,
- Duszniki, Szamotulska 21, Staszak,
- Gdańsk, Lubowidzka 33, Benepol,
- Gdańsk, Uczniowska 36, City Motors,
- Gdynia, Morska 318, Plichta,
- Gliwice, Portowa 2, Lellek,
- Gorzów Wielkopolski, Myśliborska 33, Kim,
- Gorzów Wielkopolski, Podmiejska 15a, Benepol,
- Kalisz, Wojska Polskiego 5, Ignaszak,
- Katowice, Roździeńskiego 188e, Noma 2,
- Kraków/Libertów, Góra Libertowska 10, Porsche,
- Kraków/Modlniczka, Rożańskiego 28-30, Cichy-Zasada,
- Kielce, Zakładowa 18, Autocentrum,
- Leszno, Konstytucji 3 Maja, Ciesiółka Auto Group,
- Lubin, Skłodowskiej-Curie 97D, Świtoń-Paczkowski,
- Łódź, Niciarniana 51/53, Krotoski,
- Łódź, Pabianicka 119/131, Bursiak,
- Łódź, Szczecińska 36/38, Bednarek,
- Nowy Targ, Szaflarska 170, Autoremo,
- Olsztyn, Rataja 15, Polbis,
- Opole, Opolska 2c, Lellek,
- Piaseczno, Armii Krajowej 22, Cichy-Zasada,
- Piotrków Trybunalski, Wojska Polskiego 102, Zimny,
- Płock, Wyszogrodzka 144, Auto Forum,
- Poznań, Jadwigi Wajsówny 7-9, Cichy-Zasada,
- Poznań, Krańcowa 40/42, Porsche Inter Auto,
- Poznań, Wiatraczna 5, Rzepecki-Mroczkowski,
- Radom, Warszawska 222, Ster,
- Radziszewo/Szczecin, Szczecińska 117, Benepol,
- Rybnik, Brzezińska 47, Porsche Inter Auto,
- Rzeszów, Lubelska 50e/50c, G&G Auto,
- Siedlce, Brzeska 181a, Carsed,
- Słupsk, Sezamkowa 7, Cichy-Zasada,
- Świdnica, Kazimierza Odnowiciela 1, Jodko,
- Święcice/Płochocin, Zaborowska 1, Benepol,
- Świętochłowice, Drogowa Trasa Średnicowa 2, Porsche Inter Auto,
- Toruń, Wschodnia 38, Plichta,
- Tychy, Beskidzka 105, Porsche Inter Auto,
- Warszawa, Grochowska 163, Cichy-Zasada,
- Warszawa, Radzymińska 78, Krotoski,
- Warszawa, Sekundowa 1, Porsche Inter Auto,
- Wieliczka, Krakowska 33, Auto Group Luzar,
- Włocławek, Toruńska 169, Wątarski,
- Wrocław, Al. Karkonoska 81, Motorpol,
- Wrocław, Brucknera 54, Centrum Wrocław,
- Zduńska Wola, Łódzka 27, Autoweber,
- Zielona Góra, Zdrojowa 2b, Świtoń-Paczkowski.
Aktualnie VW ID. Buzz występuje w wersji osobowej i dostawczej, pierwsze egzemplarze obu modeli mają być dostarczane w marcu lub kwietniu bieżącego roku. Na rok 2022 zakładano produkcję zaledwie 15 000 sztuk samochodu, ale w 2023 roku fabryka w Hanowerze nastawiała się na wytworzenie aż 100 000 aut. Obydwa warianty wyposażone są w baterię o pojemności 82 (77) kWh i silnik o mocy 150 kW/204 KM napędzający tylną oś.
We wrześniu 2022 roku niemiecki Volkswagen Samochody Dostawcze pochwalił się, że ma już 12 500 rezerwacji na ID. Buzza, z czego 6 000 dotyczyło wariantów Cargo. Jak wynika z jesiennych testów Nylanda, wariant osobowy o deklarowanym zasięgu wynoszącym 419 jednostek WLTP był w stanie pokonać 362 kilometry przy szybkości 90 km/h oraz 247 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h (0,59 x WLTP). To jedyny dziś model marki Volkswagen, który jest w stanie ładować się z mocą dochodzącą do 190 kW.
Cena VW ID. Buzza Pro (wersja osobowa) we wspomnianej konfiguracji wynosi 282 605 złotych. Auto wyjeżdża z fabryki z zainstalowanym ID. Software 3.2, obsługuje też oddawanie energii z baterii – ale do tego wymagana jest specjalna stacja ładująca DC, której jeszcze nie ma na rynku.