Nasz Czytelnik zauważył, że duński oddział Volkswagena wprowadził do oferty VW ID.7 91 (86) kWh, czyli pierwszy model w gamie, który oferuje ponad 700 jednostek zasięgu WLTP. Auto pojawiło się też w kilku innych krajach, w Polsce na razie go brakuje. W Niemczech za dodatkowe 9 kWh pojemności i +91 jedn. WLTP zasięgu trzeba dopłacić 4 990 euro, równowartość 21 500 złotych. Cena VW ID.7 Pro S 91 (86) kWh zaczyna się bowiem od 55 415 euro, co w przeliczeniu po kursie euro i uwzględnieniu różnic w stawkach VAT-u oznaczałoby w Polsce 246 300 złotych. 

Nowy Volkswagen ID.7 86 kWh – kolejny producent ujawnia ciekawostkę dotyczącą baterii

Zanim przejdziemy do samochodu, warto zwrócić uwagę na pewną adnotację, której producenci dotychczas nie komunikowali. Mianowicie: procedura WLTP, na podstawie której obliczany jest zasięg auta, toczy się nieustannie aż do momentu rozładowania baterii. Oprócz obowiązkowych współczynników (np. opór powietrza) producent może nałożyć na nią swoją korektę w dół i dopiero tę wartość podaje jako oficjalną. Praktycznie zawsze jest to liczba niższa niż wynikła z bezpośredniego pomiaru. Volkswagen uświadamia nam o tym:

Określona zawartość energii netto w baterii jest wartością typową niezależnie od pojazdu. Wyznacza się ją przy stałym profilu obciążenia w określonych warunkach brzegowych, by uwzględnić pełen zakres energii [=całkowita pojemność użyteczna], który może być wykorzystany do momentu zatrzymania pojazdu [!]. Rzeczywista energia rozładowania może się różnić, ponieważ zależy od konkretnego profilu jazdy i temperatury baterii. Homologowana specyfikacja zasięgu zgodnie z procedurą WLTP odpowiada użytecznej energii rozładowania dla nowego pojazdu.

Zwróćmy uwagę na miejsce oznaczone przez wykrzyknik, „!”. Gdy licznik elektryka pokazuje „0”, w baterii jest jeszcze zawsze odrobina energii pozwalająca na pokonanie kilku do kilkunastu kilometrów. A zatem podczas typowych testów VW ID.7 86 kWh może się okazać, że realnie wykorzystaliśmy 84 kWh i mamy odrobinę zapasu, który jest na różne sposoby maskowany.

VW ID.7 Pro S 86 kWh: cena i wszystko, co wiemy

Cena modelu w przeliczeniu na złotówki po kursie euro (246 300 zł) jest nieco zaskakująca, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w Polsce wariant Pro z baterią 82 (77) kWh kosztuje od 267 680 złotych. Gdyby dystrybutor zdecydował się na proporcjonalne przeniesie kwot z rynku niemieckiego, ceny VW ID.7 86 kWh powinny zaczynać się od 292 400 złotych [obliczenia Elektrowozu]. Może więcej, jeśli weźmiemy pod uwagę niższą sprzedaż oraz fakt, że Polacy są narodem zamożniejszym niż Niemcy. Dodajmy, że u naszych zachodnich sąsiadów producent sam z siebie dorzuca 3 570 euro (15 350 zł) rabatu w ramach „premii środowiskowej” – uwzględniliśmy tę kwotę w obliczeniach.

Auto ma nowy silnik APP550 o 210 kW/286 KM mocy, a jego dane techniczne mówią nam, że akumulator 86 kWh jest nieco cięższy niż 77 kWh, bo przyspieszenie 0-100 VW ID.7 Pro S trwa 6,6 sekundy, podczas gdy wersja Pro 77 kWh potrzebuje o 0,1 sekundy mniej. Bazowy wariant wyposażony jest w 19-calowe felgi aluminiowe i podgrzewanie foteli (ilustracja powyżej). Siedzenia ergoActive z komfortowym wejściem, sterowanym podparciem lędźwiowym i masażem dostępne są w ramach pakietu Wnętrze, matrycowe reflektory IQ.Light dodawane są w pakiecie Zewnętrznym a przyciemniany elektroniczne szklany dach wymaga zakupu pakietu Smart Glas.

Deklarowany zasięg WLTP VW ID.7 Pro S równy 709 jednostkom to 606 kilometrów realnie, około 425 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h [droga ekspresowa, autostrada; wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Dodajmy, że po skonfigurowaniu auta, nawet z bazowym wyposażeniem zasięg spada do 701 jednostek WLTP. Maksymalna moc ładowania VW ID.7 86 kWh prądem stałym to 200 kW, przy wariancie 77 kWh maksimum to 175 kW, zatem większa bateria pozwala na krótsze postoje na uzupełnianie energii (26 minut kontra 28 minut w VW ID.7 Pro).

Niemiecki konfigurator TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: