Portal Carscoops zdobył pierwsze zdjęcia Volkswagena ID. Aero vel VW ID.7. We wnętrzu widać zaskakujący, niemal kwadratowy wyświetlacz centralny. Z zewnątrz zastosowano sporą ilość maskowania, ale samochody z serii ID. mają to do siebie, że ich koncepty debiutują jako modele bardzo bliskie wariantom finalnym. A VW ID.7 ma mieć wariant z nadwoziem sedan oraz, to ważne, kombi.

Volkswagen ID. Aero / Aero B z sylwetką ni to „chińską”, ni passatopodobną

Nie wiedzieć czemu kształt nadwozia zamaskowanego ID. Aero przypomina nam wytwory chińskiej motoryzacji skrzyżowane z Passatem i zakończone w stylu Audi. Jest nudno, lecz to uczucie rozczarowania jest co najmniej częściowo zamierzone i wywołane solidnymi oklejeniami z przodu i z tyłu oraz stosunkowo małymi felgami. Warianty koncepcyjne prezentują się znacznie agresywniej dzięki wyeksponowanym nadkolom i dużym kołom (wszystkie zdjęcia TUTAJ, polecamy!):

VW ID. Aero sfotografowany przez (c) Carscoops

VW ID. Aero na renderingu (c) Volkswagen

Zaskakuje wnętrze samochodu. Dotychczas kolejne modele z serii ID. miały kokpit będący kontynuacją lub rozwinięciem deski rozdzielczej z VW ID.3. Mamy na myśli ułożenie wyświetlaczy. W ID. Aero vel ID.7 ekran środkowy, owszem, wydaje się być nad nawiewami, ale sprawia wrażenie niemal kwadratowego (zdjęcie TUTAJ). Na kolumnie kierownicy ostał się przycisk Start/Stop, nie ma na niej natomiast liczników, jakby zamocowano je bezpośrednio w kokpicie. NA samej kierownicy widać dotykowe przyciski.

VW ID.7 teoretycznie powinien konkurować z Teslą Model 3, w praktyce natomiast może ulokować się w połowie drogi między Modelem 3 i Modelem S. Producent obiecuje aż 620 jednostek WLTP zasięgu, co daje 530 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 370 kilometrów podczas jazdy autostradowej. Najmocniejsza wersja ma mieć 250 kW/340 KM mocy i baterię o pojemności 82 (77) kWh, najsłabsza zapewne zacznie się w okolicy 128 kW/174 KM przy tym samym akumulatorze.

Docelowo dostępny będzie też wariant kombi i edycja z baterią o pojemności 100+ kWh. Sprzedaż ID. Aero/ID.7 ma się rozpocząć pod koniec 2023 roku, prawdopodobnie zacznie się od nadwozia typu sedan.

Poniżej pozostałe zdjęcia konceptu:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: na rok 2023 zapowiedziano pierwszy facelifting VW ID.3. Może się wtedy pojawić nowa wersja z nadwoziem typu SUV. Nie da się wykluczyć, że pojawi się w niej nowy wyświetlacz sfotografowany przez Carscoops. Najwyraźniej Volkswagen szuka jeszcze optymalnego rozmiaru, który łączyłby wygodę korzystania z wyświetlacza z możliwie sensownym układem elementów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: