Volkswagen ujawnił ceny VW ID.4, elektrycznego crossovera na platformie MEB. Samochód dostępny będzie od około 156 tysięcy złotych dla najmniejszej baterii i 191 tysięcy złotych dla największej. Wersje z sensownym wyposażeniem zaczynają się około 30 tysięcy złotych wyżej.

Volkswagen ID.4 – ceny, wersje, dane techniczne

Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ.

Volkswagen ID.4 Pure – taką nazwę będzie nosiła wersja z baterią o pojemności 52 (55) kWh – dostępny będzie z dwoma silnikami, Volkswagen ID.4 Pro 77 (82) kWh pojawi się na razie tylko z jedną mocą. We wszystkich przypadkach mamy do czynienia z napędem na tył, RWD:

ModelVW ID.4 PureVW ID.4 Pure CityVW ID.4 Pure StyleVW ID.4 Pure PerformanceVW ID.4 Pure Performance CityVW ID.4 Pure Performance Style
Cena156 390 zł170 990 zł188 090 zł162 790 zł177 390 zł194 490 zł
Pojemność baterii52 (55) kWh52 (55) kWh52 (55) kWh52 (55) kWh52 (55) kWh52 (55) kWh
Silnik109 kW (148 KM)109 kW (148 KM)109 kW (148 KM)125 kW (170 KM)125 kW (170 KM)125 kW (170 KM)
ModelVW ID.4 Pro PerformanceVW ID.4 Pro Performance LifeVW ID.4 Pro Performance BusinessVW ID.4 Pro Performance FamilyVW ID.4 Pro Performance TechVW ID.4 Pro Performance Max
Cena190 890 zł202 590 zł217 890 zł223 790 zł238 490 zł253 190 zł
Pojemność baterii77 (82) kWh77 (82) kWh77 (82) kWh77 (82) kWh77 (82) kWh77 (82) kWh
Silnik150 kW (204 KM)150 kW (204 KM)150 kW (204 KM)150 kW (204 KM)150 kW (204 KM)150 kW (204 KM)

Tym samym z oferty znikają warianty VW ID.4 1st, które zostały już wyprzedane. Wersja z mniejszą baterią oferuje zasięg 346 jednostek WLTP, czyli do 296 kilometrów realnie w trybie mieszanym, wariant z pojemniejszym akumulatorem – do 523 jednostek WLTP / 447 kilometrów realnie. Pojemność bagażnika VW ID.4 wynosi 543 litry.

Najsłabszy silnik Pure pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 sekundy, mocniejszy Pure Performance w 9 sekund. Dwustrefową klimatyzację i podgrzewane fotele otrzymamy w standardzie dopiero w wariantach Pure/Pure Performance City, a kamerę cofania i reflektory matrycowe LED – w Style.

Najmocniejszy silnik Pro Performance z większą baterią przyspiesza do 100 km/h w 8,5 sekundy. I znowu: klimatyzację dwustrefową i podgrzewane fotele mamy w standardzie w wersji Pro Performance Life, reflektory matrycowe LED w Business, panoramiczne okno dachowe w Family, HUD w Tech, a zawieszenie adaptacyjne, progresywny układ kierowniczy i pompę ciepła w edycji Max.

Samochody demo będą dostępne u dealerów na przełomie marca i kwietnia. Fabryka w Zwickau produkuje prekonfigurowane modele, dlatego zamówione auta powinny być dostarczane w przeciągu 1-3 miesięcy od momentu zamówienia. Celem jest, żeby trafiały „szybko”.

Volkswagen ID.4 vs Tesla Model 3

Gdyby porównywać VW ID.4 z nieco większą Teslą Model 3, zbliżony do Tesli poziom wyposażenia otrzymamy pomiędzy Performance Family a Performance Max, czyli w przedziale między 224 a 253 tysiącami złotych. Z jednym zastrzeżeniem: Tesla w żadnej wersji nie ma przeziernego wyświetlacza (HUD-u), a we wszystkich dysponuje pompą ciepła, Autopilotem (odpowiednik Travel Assista), elektryczną pokrywą bagażnika czy matrycowymi reflektorami.

VW ID.4 vs Skoda Enyaq

Ciekawostką jest to, że Volkswagen ID.4 jest tańszy niż Skoda Enyaq iV przy baterii 77 kWh, ale Skoda dysponuje nieco lepszym wyposażeniem. Aut z Czech startuje od 211 700 złotych, podczas gdy ID.4 rozpoczyna się 20 tysięcy niżej. Wraz z wycofaniem wersji 1st tytuł tekstu nam się więc lekko zdezaktualizował:

> Skoda Enyaq iV: CENA od 182,3 tys. zł dla Enyaq 60 i od 211,7 tys. zł dla Enyaq 80. Taniej niż VW ID.4, ale te opcje

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4]