Volkswagen ujawnił ceny VW ID.4, elektrycznego crossovera na platformie MEB. Samochód dostępny będzie od około 156 tysięcy złotych dla najmniejszej baterii i 191 tysięcy złotych dla największej. Wersje z sensownym wyposażeniem zaczynają się około 30 tysięcy złotych wyżej.
Volkswagen ID.4 – ceny, wersje, dane techniczne
Spis treści
Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ.
Volkswagen ID.4 Pure – taką nazwę będzie nosiła wersja z baterią o pojemności 52 (55) kWh – dostępny będzie z dwoma silnikami, Volkswagen ID.4 Pro 77 (82) kWh pojawi się na razie tylko z jedną mocą. We wszystkich przypadkach mamy do czynienia z napędem na tył, RWD:
Model | VW ID.4 Pure | VW ID.4 Pure City | VW ID.4 Pure Style | VW ID.4 Pure Performance | VW ID.4 Pure Performance City | VW ID.4 Pure Performance Style |
---|---|---|---|---|---|---|
Cena | 156 390 zł | 170 990 zł | 188 090 zł | 162 790 zł | 177 390 zł | 194 490 zł |
Pojemność baterii | 52 (55) kWh | 52 (55) kWh | 52 (55) kWh | 52 (55) kWh | 52 (55) kWh | 52 (55) kWh |
Silnik | 109 kW (148 KM) | 109 kW (148 KM) | 109 kW (148 KM) | 125 kW (170 KM) | 125 kW (170 KM) | 125 kW (170 KM) |
Model | VW ID.4 Pro Performance | VW ID.4 Pro Performance Life | VW ID.4 Pro Performance Business | VW ID.4 Pro Performance Family | VW ID.4 Pro Performance Tech | VW ID.4 Pro Performance Max |
---|---|---|---|---|---|---|
Cena | 190 890 zł | 202 590 zł | 217 890 zł | 223 790 zł | 238 490 zł | 253 190 zł |
Pojemność baterii | 77 (82) kWh | 77 (82) kWh | 77 (82) kWh | 77 (82) kWh | 77 (82) kWh | 77 (82) kWh |
Silnik | 150 kW (204 KM) | 150 kW (204 KM) | 150 kW (204 KM) | 150 kW (204 KM) | 150 kW (204 KM) | 150 kW (204 KM) |
Tym samym z oferty znikają warianty VW ID.4 1st, które zostały już wyprzedane. Wersja z mniejszą baterią oferuje zasięg 346 jednostek WLTP, czyli do 296 kilometrów realnie w trybie mieszanym, wariant z pojemniejszym akumulatorem – do 523 jednostek WLTP / 447 kilometrów realnie. Pojemność bagażnika VW ID.4 wynosi 543 litry.
Najsłabszy silnik Pure pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 sekundy, mocniejszy Pure Performance w 9 sekund. Dwustrefową klimatyzację i podgrzewane fotele otrzymamy w standardzie dopiero w wariantach Pure/Pure Performance City, a kamerę cofania i reflektory matrycowe LED – w Style.
Najmocniejszy silnik Pro Performance z większą baterią przyspiesza do 100 km/h w 8,5 sekundy. I znowu: klimatyzację dwustrefową i podgrzewane fotele mamy w standardzie w wersji Pro Performance Life, reflektory matrycowe LED w Business, panoramiczne okno dachowe w Family, HUD w Tech, a zawieszenie adaptacyjne, progresywny układ kierowniczy i pompę ciepła w edycji Max.
Samochody demo będą dostępne u dealerów na przełomie marca i kwietnia. Fabryka w Zwickau produkuje prekonfigurowane modele, dlatego zamówione auta powinny być dostarczane w przeciągu 1-3 miesięcy od momentu zamówienia. Celem jest, żeby trafiały „szybko”.
Volkswagen ID.4 vs Tesla Model 3
Gdyby porównywać VW ID.4 z nieco większą Teslą Model 3, zbliżony do Tesli poziom wyposażenia otrzymamy pomiędzy Performance Family a Performance Max, czyli w przedziale między 224 a 253 tysiącami złotych. Z jednym zastrzeżeniem: Tesla w żadnej wersji nie ma przeziernego wyświetlacza (HUD-u), a we wszystkich dysponuje pompą ciepła, Autopilotem (odpowiednik Travel Assista), elektryczną pokrywą bagażnika czy matrycowymi reflektorami.
VW ID.4 vs Skoda Enyaq
Ciekawostką jest to, że Volkswagen ID.4 jest tańszy niż Skoda Enyaq iV przy baterii 77 kWh, ale Skoda dysponuje nieco lepszym wyposażeniem. Aut z Czech startuje od 211 700 złotych, podczas gdy ID.4 rozpoczyna się 20 tysięcy niżej. Wraz z wycofaniem wersji 1st tytuł tekstu nam się więc lekko zdezaktualizował:
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: