Volkswagen podał polskie ceny VW ID.3 GTX. Najmocniejszy seryjny VW ID.3 kosztuje od 229 790 złotych, wyposażono go w silnik APP550 o mocy 210 kW/286 KM napędzający koła tylnej osi oraz baterię o pojemności 84 (79) kWh, która pozwala na pokonanie maksymalnie 604 jednostek WLTP. Dla porównania: cena MG4 Xpower, konkurenta najbliższego rozmiarami Volkswagenowi ID.3 GTX, ale z napędem na obie osie i mniejszą baterią (64 kWh, 400 jedn. WLTP zasięgu), wynosi 175 600 złotych.

Cena VW ID.3 GTX i opcje wyposażenia

W ramach podstawowego wyposażenia nabywca VW ID.3 GTX otrzymuje m.in. progresywny (adaptacyjny) układ kierowniczy, matrycowe reflektory, przyciemnione szyby z tyłu, trzymiejscową tylną kanapę (przy największej baterii bywało z tym różnie), jednostrefową klimatyzację, boczne drzwi obite materiałem, zestaw audio z 5 głośnikami, podświetloną listwę z przodu, LED-owe dynamiczne kierunkowskazy z tyłu, oświetlenie nastrojowe, ładowarkę pokładową AC-DC 11 kW. Standardowe felgi mają 20 cali (Skagen).

Nowy silnik APP550 jest dynamiczniejszy i bardziej elastyczny, dobrze rozpędza samochód nawet powyżej 120 km/h. Deklarowane przez producenta przyspieszenie 0-100 km/h VW ID.3 GTX trwa 5,9 sekundy. Auto ma baterię o pojemności użytecznej 79 kWh, na ładowarce osiągnie maksymalnie do 185 kW, czas uzupełniania energii od 10 do 80 procent to 26 minut. Ogniwa w pakiecie są prawdopodobnie nowocześniejsze niż w klasycznym VW ID.3, bo tam maksymalna moc wynosi 175 kW (przy 77 kWh) a czas uzupełniania energii to 28 minut. Dopuszczalna masa całkowita VW ID.3 GTX to 2,43 tony /waga: 1,985 tony/, więc samochodem można parkować na chodnikach. Nowym VW ID.3 Pro S 5 miejsc zresztą też (DMC: 2,42 tony).

VW ID.3 GTX jest dziś jedynym VW ID.3, który obiecuje aż 604 jednostki WLTP zasięgu, około 516 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 362 kilometry przy utrzymaniu stałej szybkości 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Dodajmy, że jest to prawdopodobnie wartość dla 19-calowych felg Loen, więc dla standardowych 20-calowych przy tych samych warunkach rezultaty będą o kilka procent niższe.

VW ID.3 GTX to chyba najbardziej sensowny wybór dla osoby, która szuka kompaktu wygodnego zarówno w trasie (szybkie ładowanie, duży zasięg), jak też w mieście (10,5 m średnicy zawracania). Niestety, za dwustrefową klimatyzację dopłacimy 7 280 złotych w Pakiecie Komfort i nadal nie dostaniemy nawiewu w tunelu środkowym dla drugiego rzędu siedzeń. Za alarm, bezkluczykowy dostęp, kamery 360 stopni czy autopilota (Travel Assist) zapłacimy w sumie 13 410 złotych w ramach pakietu systemów asystujących IQ.Drive. System audio Harman Kardon z 8 głośnikami i subwooferem, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele oraz wyświetlacz projekcyjny (HUD) to kolejna dopłata: 18 200 złotych w pakiecie Style Plus. Za pompę ciepła doliczmy 5 200 złotych, za najtańszy pakiet przeglądów S – 2 000 złotych.

Teraz jeszcze tylko czerwony lakier i czarny dach ze zdjęć prasowych (+4 910 zł), bo umknął nam po drodze i… już mamy do zapłacenia 275 590 złotych. „Najbardziej sensowny wybór” staje się wyborem drogim… Konfigurator TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: