Coś się zaczyna dziać dookoła Volkswagena ID.3. Jeden z naszych Czytelników, który mieszka w Norwegii, otrzymał właśnie maila, w którym podano oficjalną cenę auta: od 330 000 koron. Nawet VW e-Golf kosztuje tam od 335 400 koron, co oznacza, że ID.3 będzie od niego tańszy – a mówimy o limitowanej edycji 1st!
Cena Volkswagena ID.3 na podstawie rynku norweskiego: od 166,8 tys. zł?
Spis treści
Z otrzymanego przez Pana Adama maila wynika, że Volkswagen ID.3 1st – a więc z zasięgiem WLTP do 420 km i baterią 58 kWh – będzie dostępny w oficjalnej cenie od 330 000 koron. Auto ma być oferowane w trzech wersjach wyposażenia (nie należy ich mylić z pojemnościami baterii) w czterech różnych kolorach. Wersje wyposażenia mają być dostosowane do „norweskich warunków”, więc w Polsce mogą być inne.
Wśród opcji wymieniono:
- światła full-LED,
- 18-calowe felgi aluminiowe,
- adaptacyjny tempomat,
- nawigację,
- pompę ciepła,
- podgrzewaną kierownicę, podgrzewane siedzenia, podgrzewaną szybę przednią.
A zatem jaka będzie cena VW ID.3 w Polsce? Porównajmy: Volkswagen e-Golf kosztuje w Norwegii od 335 400 koron. W Polsce ostatnia zanotowana przez nas cena to 169 490 złotych. Jeśli ID.3 ma startować od 330 000 koron, to łatwo policzyć, że w Polsce jego cena powinna wynieść 166,8 tysiąca złotych. Cały czas mówimy o najbardziej podstawowym wariancie ID.3 1st z baterią 58 kWh i 300-420 km WLTP, czyli zasięgiem realnym w trybie mieszanym na poziomie około 360 km.
> VW ID.3 z serwisem tańszym o 30 proc. Bonus: VW ID. Crozz jako Volkswagen ID.4? [aktualizacja]
VW ID.3 spowoduje dużą przecenę podemonstracyjnych e-Golfów?
Jako że nowa generacja Golfa nie będzie już posiadała napędu czysto elektrycznego – e-Golf zostanie zastąpiony przez ID.3, nie będzie miał innego następcy – to spodziewamy się, że ceny podemonstracyjnych egzemplarzy Volkswagena e-Golfa mogą zjechać do poziomu około 130 tysięcy złotych. Dziś auta kosztują 150-175 tysięcy złotych, co łatwo sprawdzić na Otomoto (TUTAJ), ale pojawiają się już pierwsze jaskółki zwiastujące obniżki.
Na przykład w salonie Sobiesław Zasada Warszawa można kupić VW e-Golfa (2016) za 85 tysięcy złotych. To wariant sprzed upgrade’u, a więc z baterią 24 kWh i realnym zasięgiem wynoszącym 134 kilometry. Jednak cena jest „do negocjacji”, czyli może się okazać, że po odrobinie negocjacji nabędziemy auto w cenie używanego Nissana Leafa I ze znacznie lepszym niż Leaf wyposażeniem. Oraz na gwarancji.
Ogłoszenie TUTAJ, zrzut ekranu poniżej: