Volvo wprowadza na rynek nową linię samochodów czysto elektrycznych: Volvo Recharge. Jej pierwszym przedstawicielem jest Volvo XC40 Recharge P8, elektryczne Volvo XC40 oferujące 400 km zasięgu WLTP, napęd na obie osie i 300 kW (408 KM) mocy. Niestety, podczas premiery cena Volvo XC40 Recharge nie została podana.

Elektryczne Volvo XC40 Recharge P8: specyfikacja i inne dane

Nagranie z premiery można obejrzeć TUTAJ.

Volvo XC40 – tak samo, jak jego spalinowy brat – to crossover środka segmentu C-SUV i pierwszy model na rynku, który przy tej wielkości oferuje napęd na obie osie. Dwa silniki XC40 P8 oferują łącznie 300 kW (408 KM) mocy i 660 Nm momentu obrotowego, czyli mamy do czynienia z dokładnie tymi samymi danymi technicznymi, które podano przy okazji premiery Polestara 2:

Dane techniczne Volvo XC40 Recharge P8 są dokładnie takie same, jak specyfikacja Polestar 2 (c) Polestar

Przyspieszenie Volvo XC40 Recharge P8 do 100 km/h ma trwać 4,9 sekundy. Łatwo się domyślić, że wariant P8 AWD – patrz poniżej – jest wersją najmocniejszą i najdroższą, a wkrótce pojawią się również słabsze edycje, na przykład Volvo XC40 Recharge P5.

Pojemność baterii XC40 Recharge P8 to 78 kWh. Zasięg WLTP samochodu to „ponad 400 kilometrów„, co nie jest szczególnie oszałamiającą wartością, bo sugeruje, że w realnym życiu, przy dobrej pogodzie auto przejedzie 340-370 kilometrów na jednym ładowaniu [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Dla porównania: z tego samego zespołu bateryjno-napędowego Polestar 2 obiecywał 500 kilometrów WLTP.

> Polestar 2: cena od 39 900 euro (~172 tys. zł), bateria 78 kWh, zasięg 500 km WLTP

W obu przypadkach są to dane wstępne, ale spodziewamy się, że dla XC40 Recharge bardziej odpowiadają rzeczywistości, a parametry Polestara 2 nieco zjadą w dół.

System multimedialny samochodu będzie cały czas online dzięki wykorzystaniu Android Automotive OS. Będzie posiadał aplikacje znane z systemu Android (np. Asystenta czy Mapy Google) i pozwoli na regularne aktualizacje. Kontrola głosowa auta ma „po prostu działać”, właśnie za sprawą wykorzystania technologii Google:

Aktualizacje online mają dotyczyć również samochodu – ale tutaj nie znamy szczegółów, więc nie wiemy, czy będą one darmowe, czy może zostaną objęte jakimś płatnym planem.

Cena Volvo XC40 Recharge P8 nie została podana. Producent poinformował natomiast, że wraz z premierą auta wprowadza na rynek zupełnie nową linię:

Volvo Recharge – nowa linia samochodów

Volvo XC40 Recharge jest tylko jednym z przedstawicieli edycji Recharge (dotychczas w hybrydach plug-in: „Twin Engine”). Mają to być zarówno hybrydy ładowane z gniazdka, jak i czyste elektryki. Zelektryfikowane wersje Recharge pojawią się we wszystkich modelach i będą dostępne w większej liczbie wariantów do wyboru – w 2020 roku mają stanowić 20 procent sprzedawanych aut.

Dzięki linii Recharge, ale również za sprawą optymalizacji łańcucha dostaw, producent chce do 2025 roku zredukować emisję dwutlenku węgla o 40 procent w stosunku do tego, co jest obecnie. Dotyczy to zarówno samochodów, jak też partnerów i całego przemysłu, który towarzyszy Volvo.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]