Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volvo podsumowuje rok 2019. Udział hybryd plug-in równy 2,25 proc., elektryczne Volvo XC40 w Polsce w 2021

Polski oddział Volvo pochwalił się wynikami za rok 2019 oraz potwierdził plany dotyczące rozwoju. Przypomniano przy okazji, że pierwsze elektryczne Volvo XC40 Recharge będą trafiały do odbiorców w Europie w ostatnim kwartale 2020 roku. W Polsce będzie to dopiero 2021 rok.

Volvo – wyniki roku 2019 i plany dotyczące przyszłości

Produkcja Volvo XC40 Recharge P8 wystartuje w drugiej połowie roku, auto będzie dostępne u nas w roku 2021, dlatego w Polsce zamówienia nie są jeszcze zbierane. Jednak dla wybranych krajów kilka dni temu  uruchomiono konfigurator online (np. dla Norwegii, patrz TUTAJ).

Z naszych obliczeń wykonanych w październiku 2019 roku wynika, że cena XC40 Recharge wyniesie około 235 tysięcy złotych. Polski oddział zastrzega jednak, że kwota nie została ustalona, a na pewno wpłynie na nią otoczenie rynkowe.

Każdego roku producent chce prezentować jedno nowe auto elektryczne. Niewykluczone – to już nasze spekulacje – że w tym roku będzie to model mniej popularny, żeby zostawić jak najwięcej ogniw dla Polestara 2 i Volvo XC40. Prędzej czy później na rynek zawita Volvo XC90:

> Nowe Volvo XC90 również elektryczne. Produkcja na początku 2022 roku

Volvo stopniowo rezygnuje z silników Diesla, a wprowadza hybrydy uproszczone i hybrydy plug-in – wrócimy do nich za moment.

Sprzedaż na świecie i w Polsce

W 2019 roku na całym świecie Volvo sprzedało 705 452 samochody, z czego:

Łatwo zatem zauważyć, że firma jest mniej więcej dwa razy większa niż Tesla, również pozycjonuje się w segmencie premium, więc może być ciekawym benchmarkiem dla kalifornijskiego producenta nawet mimo zupełnie innej oferty napędowej.

> Tesla Model Y z zasięgiem 500+, dostawy od marca, obecny potencjał produkcyjny całej Tesli – ponad 0,6 mln aut

W Polsce w 2019 roku nabywców znalazło 10 975 egzemplarzy, największe zainteresowanie wzbudzał Volvo XC60, na drugim miejscu znalazło się nowe XC40. W segmencie SUV-ów premium XC60 prowadzi nieprzerwanie od 11 lat. Ciekawostka: spośród wszystkich modeli kobiety kupują nieco mniej niż 40 procent aut – i koncentrują się na… SUV-ach.

Najsłabiej wypada Volvo S60, którego w zeszłym roku sprzedano zaledwie 528 sztuk.

W 2019 roku 2,25 procent sprzedanych aut stanowiły hybrydy plug-in, co jest wynikiem wielokrotnie lepszym niż wynosi średnia rynkowa (mniej niż 0,5 procent). W roku 2020 ze względu na ograniczenia emisji założono ambitny wzrost ich udziału do 5 procent:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version