Volvo w fabryce w Torslandzie (Göteborg, Szwecja) instaluje dwie wielkie maszyny odlewnicze. Zdaniem Mikaela Fermera, starszego inżyniera ds. projektowania produktów w Volvo, to największa technologiczna zmiana [podczas produkowania aut] od czasu przejścia z drewna na stal. Urządzenia Carat 840 dostarczył szwajcarski Bühler, który na LinkedIn pochwalił się zdjęciami maszyn oraz szczegółami dotyczącymi transportu.

Wielkie odlewy trafią do Volvo EX60?

Wielkie odlewy wzbudzają coraz większe zainteresowanie w branży motoryzacyjnej. Wcześniej uważano, że nie nadają się one do zastosowania w podwoziach, prawdopodobnie ze względu na ryzyko powstawania mikropęknięć, które docelowo mogłyby przeobrażać się w duże uszkodzenia, bo aluminium jest bardziej sztywne niż stal. Tesla „zapomniała” o tych obawach i stworzyła stop, który z sukcesem zastosowano najpierw w tylnej części podwozia Tesli Model Y, a który trafi/trafia też na przód elektrycznego crossovera.

Teraz wielkie odlewy chce stosować chińskie Geely (należy do niego marka Volvo), eksperymentuje z nimi Volkswagen, Toyota jest już pewna, że użyje ich, by zoptymalizować produkcję. Maszyny odlewnicze, które trafiły do fabryki w Torslandzie, mają 7,6 metra wysokości, każda z nich waży 1 000 ton, przyjechały do zakładu na 120 ciężarówkach, wyprodukował je Buehler (źródło).

Wielka maszyna odlewnicza Carat 840 (c) Buehler / LinkedIn

Przedstawiciel Volvo mówi wprost, że odlewy to rewolucja technologiczna (źródło). Dzięki nim możliwa jest oszczędność czasu, zamiast setki części, które wcześniej były łączone spawami, z 200 kilogramów aluminium robi się jeden wielki odlew ciśnieniowy (8 400 ton nacisku). Wyprodukowanie go zajmuje zaledwie 25 procent czasu, który byłby potrzebny przy klasycznym podejściu, całość stygnie w ciągu dwóch minut. W dodatku samochód z odlewami jest lżejszy niż wytworzony z użyciem typowych metod.

Uruchomienie maszyn odlewniczych w fabryce w Torslandzie jest o tyle intrygujące, że wyjeżdżają stamtąd Volvo XC60, XC90 i V90 Cross Country. Nowe Volvo EX30 ma być produkowane w Chinach, duże Volvo EX90 będzie wytwarzane najpierw w Karolinie Południowej (Stany Zjednoczone). Przedstawiciel marki nie zdradził, jaki model Volvo będzie wyposażony w duże odlewy, dlatego możemy domyślać się, że będzie to albo europejski wariant Volvo EX90, albo też następca XC60, który mógłby zyskać nazwę Volvo EX60.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]