Volvo zapowiedziało premierę Volvo EM90, elektrycznego minivana, który początkowo trafi na rynek chiński. Od dłuższego czasu spekulowano, że marka Zeekr jest zbyt mało popularna, żeby sprzedać wystarczającą liczbę pojazdów tego typu, dlatego Zeekr 009 może zyskać rodzeństwo oferowane jako Volvo lub LEVC. W przypadku Volvo informacja właśnie się potwierdziła: 12 listopada zobaczymy nowe Volvo EM90. Auto będzie oferowane globalnie.

Volvo EM90, samochód dla luksusowego transportu i… dużych rodzin

W krajach Dalekiego Wschodu minivany są całkiem popularne, w Europie z kolei ich sprzedaż jest marginalna, ucieka od nich nawet Renault. Sensownego wolumenu sprzedaży nie generują już duże rodziny, bo tych mamy coraz mniej, dlatego firmy idą raczej w kierunku luksusowego transportu. Tak jest pozycjonowany hybrydowy Lexus LM, tak jest też sprzedawany dwukrotnie od niego tańszy i całkowicie elektryczny Maxus Mifa 9.

Volvo EM90 będzie kolejnym modelem z kategorii minivanów premium. Nie znamy żadnych szczegółów technicznych dotyczących samochodu, mamy jedynie jego zapowiedź. Na zdjęciu z góry widać rękę osoby siedzącej w fotelu z szerokim podłokietnikiem („kapitańskim”). Niedaleko dłoni widoczna jest ciemna powierzchnia, która może być wygaszonym ekranem sterującym fotelem lub stoliczkiem. Sądząc po sylwetce człowieka, w EM90 są trzy rzędy siedzeń, prawdopodobnie w konfiguracji 2+2+2 lub 2+2+3:

Litery V O L V O na klapie są podświetlone, auto ma pięcioznakowe oznaczenie modelu, który nie wygląda na typowy napis „Recharge” czy „Recharge Twin” (po prawej stronie). Zeekr 009 ma w tym miejscu liczbę 009. A jeśli już o starszym bracie mowa: Zeekr 009 powstał na platformie SEA1, rozwiązaniu zaprojektowanym z myślą o dużych samochodach. Tę samą SEA1 wykorzystuje Polestar 5 i Lotus Eletre, PSE „Izera” powstanie na SEA2.

Zeekr 009 ma jeden lub dwa silniki o mocy 200 kW/272 KM (RWD) lub 398 kW/541 KM (AWD) oraz gigantyczną baterię o pojemności 140 kWh (CATL Qilin), choć dostępny jest też wariant tańszy, 116 kWh. Według procedury CLTC auto przejeżdża odpowiednio 822 lub 702 jednostki, co powinno przekładać się na 527 lub 450 kilometrów realnie w trybie mieszanym.

Globalna premiera Volvo EM90 będzie miała miejsce 12 listopada 2023. Tego samego dnia zacznie się przyjmowanie zamówień z rynku chińskiego.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]