Zawirowania z zapotrzebowaniem na samochody elektryczne Volkswagena mają swoje niespodziewane skutki. Od naszych Czytelników dowiadujemy się, że marka zaczęła w 2023 roku montować drogie baterie z ID.4 GTX/ID.5 GTX w VW ID.3 Pro S i Cuprze Born 82 (77) kWh. Teraz słyszymy też, że Trinity, sztandarowy projekt Volkswagena, zostanie przesunięty z Wolfsburga do Zwickau. Sama fabryka w Wolfsburgu ma od 2026 roku wytwarzać niewielkiego elektrycznego crossovera, stamtąd też wyjedzie elektryczny VW Golf.

Volkswagen koryguje plany

Trinity była oczkiem w głowie Herberta Diessa, usuniętego już prezesa koncernu. Jej składową był zarówno samochód (zarys poniżej), jak też stworzona-na-wzór-Tesli fabryka, której jednym z celów była elastyczność, umiejętność szybkiej reakcji lub optymalizacji. Diess był gotowy wyburzyć część fabryki w Wolfsburgu (Niemcy) – pod koniec kadencji: wybudować zupełnie zakład niedaleko siedziby koncernu – żeby tylko przystosować hale do montażu nowego modelu.

Teraz okazuje się, że niedoszła ikona będzie powstawała w Zwickau (Niemcy), pierwszej placówce marki skonwertowanej całkowicie na wytwarzanie elektryków. W stosunku do pierwotnej idei auto uległo sporym przemianom: wyjedzie ze zwykłej fabryki, stanie się crossoverem, jego linie nie ruszą w 2026, lecz raczej w okolicy 2028, może nawet 2030 roku. O ile w ogóle nie zostanie zapomniane, bo w komunikacie prasowym Trinity poświęcono raptem jedno zdanie doklejone pod koniec akapitu (źródło).

W zakładzie w Zwickau montowane są też wspomniane VW ID.3, ID.4, ID.5 czy Cupra Born. Dodajmy, że linie produkcyjne pierwszego i ostatniego modelu ponoć wstrzymano na dwa tygodnie ze względu na niewystarczające zapotrzebowanie na samochody.

Konkretne lokalizacje mają wytwarzać modele bazujące na konkretnych platformach, co ma obniżyć złożoność procesu i jego koszty, donosi Reuters. Od 2026 roku w Wolfsburgu zacznie powstawać crossover segmentu A. Nowe modele na platformie SSP, „które zostaną wprowadzone pod koniec dekady”, wejdą płynnie do produkcji na istniejących i zmodernizowanych liniach. Identycznie będzie z nowym VW Golfem, który jako elektryk powstanie na bazie zunifikowanej SSP (MEB + PPE = SSP).

Platforma MEB Entry, na której zostanie zbudowany VW ID.2all. Prawdopodobnie posłuży ona też jako baza dla wspomnianego elektrycznego crossovera segmentu A (c) Volkswagen

Nota od redakcji Elektrowozu: układ komunikatu ma uspokajać zwolenników „tradycyjnego Volkswagena”. Perła w koronie, fabryka w Wolfsburgu, nie zostanie zdemolowana, Trinity zostało wypchnięte do reszty elektrycznych kolegów, SSP to okolice końca dekady, podobnie elektryczny Volkswagen Golf. Jedyna nadzieja na niższe ceny to crossover segmentu A, który ma być budowany od 2026 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: