Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswagen zmienia głównego projektanta. Źle oceniono Trinity, VW ID. Life. Zanosi się na dużą zmianę w liniach nadwozi

Pamiętacie VW ID. Life, którego premierę określiliśmy mianem „dziwnej” i sygnalizowaliśmy, by podchodzić do niej z dystansem. To auto było po prostu nieudane, złe. Projekt samochodu nie tylko został wycofany, ale okazał się też wyrokiem dla jego twórcy. Marka Volkswagen zdecydowała się na usunięcie głównego projektanta, Jozefa Kabana, i zastąpienie go Andreasem Mindtem z Bentleya, dowiedział się niemiecki tygodnik Automobilwoche. Nieco wcześniej ze stanowiska usunięto też Klausa Zyciorę.

Wstrząsy na szczycie w dziale projektowania Volkswagena

Klaus Zyciora „wyruszył na poszukiwanie nowych wyzwań” z ostatnim dniem grudnia 2022 roku, zastąpił go Michael Mauer z Porsche. Do tego czasu był szefem działu projektowego całej Grupy Volkswagena (Volkswagen AG), gdzie awansował ze stanowiska szefa biura projektowego marki Volkswagen. To on odpowiadał za wygląd całej serii samochodów z linii VW ID., w tym VW ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6. Stworzył ID. Buggy, którego jako redakcja Elektrowozu również nie chcieliśmy opisywać ze względu na dziwność i nierealność projektu.

Volkswagen ID. Buggy (c) Volkswagen

Volkswagen ID.3

Zyciora na stanowisku szefa biura projektowego marki Volkswagen został lata temu zastąpiony przez Jozefa Kabana. Kaban, który rozwinął skrzydła po Zyciorą, stworzył VW ID. Life i Trinity. Obydwa samochody „nie spełniły oczekiwań” zarządu, były krytykowane nawet za poprzedniego zarządu, przez Herberta Diessa. Tymczasem linia elektryków dziś jest dla marki bardzo ważna a w przyszłości będzie miała znacznie strategiczne, od którego może zależeć przyszłość całego koncernu.

VW ID. Life (c) Volkswagen

Zarys linii nadwozia w pierwotnej wersji Trinity (c) Volkswagen

Z rzadka opisujemy zmiany personalne, ale te mogą być doniosłe. Spodziewajmy się, że linia ID. z obecnym wzornictwem zostanie ucięta, nawet jeśli poważne skutki tej decyzji zobaczymy najwcześniej za 2-3 lata. Nowe samochody elektryczne marki (i Grupy) Volkswagen staną się bardziej wyraziste, nowocześniejsze, ciekawsze dla oka. Sam VW ID. Life vel ID.2 stanie się małym charakternym crossoverem, podobnie będzie z faceliftingami innych aut.

Nota od redakcji Elektrowozu: wygląda na to, że zarząd Volkswagena uznał, że za stosunkowo słabą sprzedaż samochodów z linii ID. na świecie odpowiada słabe oprogramowanie i taki sobie wygląd. Człowiek od oprogramowania i były prezes koncernu, Herbert Diess, został już usunięty ze stanowiska. Teraz przyszła kolej na głównych projektantów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version