Należąca do koncernu Volkswagena a zajmująca się rozwojem oprogramowania firma Cariad ogłosiła, że został do niej zatrudniony Sanjay Lal. Wcześniej pracował on dla Google, Tesli, Cisco, w Rivianie udało mu się, jak twierdzą analitycy, w rekordowo krótkim czasie stworzyć oprogramowanie do samochodów. Teraz prawdopodobnie dostanie identyczne zadanie w koncernie, gdzie bolączki software’u stały się wyjątkowo zauważalne podczas premiery VW ID.3.

Sanjay Lal w Cariad

Sanjay Lal nie tylko pracował w Tesli, on był tam w latach 2017-2019 dyrektorem ds. inżynierii [oprogramowania]. Następnie przeszedł do Google, gdzie zajmował się Android Automotive (2019-2021), po czym zawędrował do Riviana (2021-2023), gdzie miał stanowisko wiceprezesa ds. platformy software’owej. Co interesujące, przed tymi wszystkimi miejscami zatrudniony był w Cisco i tam też wytrzymał tylko nieco ponad dwa lata. Na tej podstawie w 2025 roku powinniśmy się dowiedzieć, czy Cariad jest dobrym miejscem do pracy 😉

Lal ma rozpocząć pracę dla Cariad w listopadzie. Pojawiają się głosy, że będzie miał przed sobą trudne zadanie, bo kultura rozwoju oprogramowania w Volkswagenie nie przypomina tej w Dolinie Krzemowej. Problemem niemieckiego koncernu ma być sztywność i nadmiernie rozdęta administracja, bez zdolności do szybkiego podejmowania decyzji i przystosowywania się do zmieniających się warunków otoczenia.

Z drugiej strony: w Rivianie, który też nie zaczynał od zera, udało mu się wprowadzić na rynek gotowy produkt. Nowy system multimedialny wraz z układem aplikacji w koncernie Volkswagena – One.Infotainment – wewnętrznie opiera się na Android Automotive, podobnie jest w Rivianie, ale należy pamiętać, że są to tylko przystawki do zaszytego głębiej oprogramowania kontrolującego funkcje samochodu. Na niższym poziomie obie firmy stosują własny software i trzeba przypomnieć, że już w pierwszym VW ID.3 działał on dobrze, samochód chwalono za zespół napędowy.

Opóźnienia generowane przez spółkę Cariad były gwoździem do trumny Herberta Diessa, spowodowały też ponoć przesunięcie premiery Porsche Macan EV i Audi Q6 e-tron z roku 2023 na 2024.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3]