Już w 2020 roku Volkswagen chce sprzedać w Chinach 300 tysięcy zelektryfikowanych aut. W 2025 roku firma planuje osiągnąć pułap 1 miliona samochodów. Pierwszym czysto elektrycznym Volkswagenem na platformie MEB w Państwie Środka będzie SUV (crossover) należący do rodziny ID. Producent nazywał go „VW ID. Next”, ale auto wyglądało jak VW ID.4 [Crozz].

Volkswagen ID. Next jako gwóźdź programu w Chinach

Zacznijmy od obietnic: zapowiedzi są oszałamiające, jeśli wziąć pod uwagę, że w 2018 roku producent sprzedał w Chinach 4,21 miliona samochodów. Nawet jeśli modele zelektryfikowane będą głównie hybrydami, Volkswagen dąży do tego, by osiągnęły one 7-10 procent udziału w całkowitym wolumenie dostarczonych aut.

> Największa elektrownia słoneczna na świecie z jednym operatorem: 1,18 GW mocy, 3,2 miliona paneli fotowoltaicznych

Pierwszym samochodem elektrycznym na platformie MEB będzie w Chinach „SUV z rodziny VW ID.”, którego określano mianem VW ID. Next (źródło). Auto przypominało Volkswagena ID.4 [Crozz], można więc wstępnie założyć, że chodzi albo o niego, albo o jakąś jego wariację.

Do końca 2020 roku firma planuje zelektryfikować 10 istniejących modeli, by wprowadzić je do sprzedaży w Państwie Środka. Będą to auta z napędem hybrydowym (plug-in) oraz warianty czysto elektryczne.

Do 2023 roku niemiecki producent chce oferować w Chinach aż dziesięć modeli samochodów zbudowanych na platformie MEB – to znacząco więcej niż zapowiedziano w jakiejkolwiek prezentacji. Wśród nich pojawi się również Volkswagen ID.3, który będzie wytwarzany w zakładach SAIC Volkswagen.

Rodzina Volkswagen ID. Od lewej: Buggy, Buzz, Vizzion, Roomzz, ID.4/Crozz, ID.3, R (c) Volkswagen

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]