Volkswagen ogłosił w Niemczech ID. GTX Sport Weeks, w ramach których oferuje VW ID. GTX, najmocniejsze warianty swoich elektryków, w przystępnych finansowo leasingach. VW ID.3 GTX można mieć w abonamencie wynoszącym 399 euro, równowartość 1 720 złotych miesięcznie. Volkswagen ID.7 GTX Tourer, mocne elektryczne kombi z dużym zasięgiem, dostarczane jest przy racie wynoszącej od 559 euro, równowartość 2 410 złotych miesięcznie. Oczywiście są haczyki.
Niezłe oferty na całą linię VW ID. GTX. W końcu osiągi Tesli za sensowne pieniądze
Skorzystanie z ofert nie wymaga – jak to zwykle bywa – uiszczenia wysokiej opłaty wstępnej wynoszącej równowartość kilkudziesięciu tysięcy złotych. Potrzebna jest natomiast zdolność kredytowa i jednorazowa wpłata na uruchomienie leasingu wynosząca 890 euro (3 800 zł) dla ID.3 GTX lub 990 euro (4 300 zł) w przypadku VW ID.7 GTX Tourer. Okres leasingu wynosi 48 miesięcy, roczny limit przebiegu to 10 000 kilometrów (źródło). Dla porównania: polski Leasing „Jak Abonament” zaczyna się od 1 870 złotych miesięcznie przy opłacie wstępnej równej 10 procent wartości pojazdu (ilustracja nr 2).
Volkswagen ID.3 GTX to drugi najmocniejszy model z linii VW ID.3, ma 210 kW/286 KM mocy, napęd na tył i sprzedawany jest z największą w gamie baterią o pojemności 83 (79) kWh, co przekłada się na maksymalny zasięg wynoszący do 604 jednostek WLTP. Słabszy zasięg (594 jedn. WLTP), ale więcej mocy dostaniemy w VW ID.3 GTX Performance, który w szczycie jest w stanie zaoferować nam 240 kW/326 KM. Pierwszy przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekundy, drugi osiąga tę szybkość po 5,7 sekundy. We wszystkich przypadkach skorzystanie z maksymalnej mocy wymaga mocno naładowanej baterii i jest dostępne przez ograniczony czas.
Volkswagen ID.7 Tourer GTX to elektryczne kombi z baterią o pojemności 91 (86) kWh, napędem na obie osie i łącznej mocy maksymalnej wynoszącej 250 kW/340 KM oraz 584 jednostek WLTP zasięgu. Ale w sprzedaży jest też VW ID.4 GTX, który będzie wymagał opłacania comiesięcznego abonamentu w wysokości zaledwie 439 euro, 1 890 złotych. W Polsce takie kwoty dotyczą zwykle modeli o zupełnie przeciętnych osiągach, możliwe zatem, że Niemcy zauważą, że Volkswagen też produkuje auta o parametrach zbliżonych do Tesli i nie trzeba majątku, żeby nimi jeździć.