Volkswagen spodziewa się, że już w 2025 roku stanie się globalnym liderem rynku samochodów elektrycznych. Koncern deklaruje jednak, że do 2020 roku będzie przechodził głęboką restrukturyzację. Wszystko to w ramach strategii TRANSFORM 2025+.

Volkswagen – lider rynku samochodów elektrycznych?

Restrukturyzacja ma pomóc Volkswagenowi dostosować się do zmian na rynku. Koncern walczy też, żeby postrzegano firmę jako lidera pod względem liczby dostarczanych aut oraz usiłuje odciąć dla siebie jak największy kawałek SUV-owego tortu.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

W 2017 roku firma wprowadziła na rynek 3 modele samochodów elektrycznych oraz 8 hybryd plug-in.

Po 2020 roku Volkswagen ma być gotowy na e-ofensywę, również w zakresie cyfrowych systemów wyposażenia auta, na przykład w zakresie autonomiczności:

> Audi Aicon [FOTO] – całkowicie autonomiczny samochód Audi [Salon Frankfurt 2017]

Do 2025 roku koncern chce osiągnąć wysoki poziom sprawności w produkcji i wprowadzaniu na rynek nowych samochodów elektrycznych. Na rynek ma trafić aż 80 nowych modeli zelektryfikowanych samochodów, w tym 50 aut czysto elektrycznych i 30 hybryd plug-in. Koncern wyda też 50 miliardów euro na produkcję baterii. Od tego momentu Volkswagen ma się stać liderem e-samochodów.

Od 2025 roku firma chce mocno inwestować w jazdę autonomiczną oraz zupełnie nowe nisze motoryzacyjne, które powstaną dzięki autom elektrycznym i autonomicznym właśnie.

Koszty produkcji baterii

Władze koncernu deklarują jednak, że postęp nie odbędzie się bez dalszego spadku cen baterii. Platforma MEB – ze znacznie lepiej zaprojektowaną przestrzenią na akumulatory (po prawej) – może zostać sensownie zagospodarowana, gdy ceny za 1 kilowatogodzinę pojemności spadną poniżej 100 euro:

Samochody elektryczne na Facebooku – POLUB NAS:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: