Niemiecki oddział Volkswagena rozpoczyna przedsprzedaż dwóch nowych wersji VW Touarega: eHybrid i R. Obydwa modele są hybrydami plug-in z identyczną baterią i zasięgiem, różnią się natomiast dostępną mocą i poziomem wyposażenia. Cena tańszego z modeli startuje od 72 378 euro.
Volkswagen Touareg R/eHybrid – dane techniczne i wszystko, co wiemy
Obydwa nowe Touaregi wyposażone są w baterię o pojemności 14,3 (17,9) kWh, która ma pozwalać na pokonanie do 47 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. Realnie w trybie mieszanym będzie to do 40 kilometrów (w mieście: do 47), a biorąc pod uwagę, że system raczej nie dopuści do rozładowania baterii poniżej 10 procent – do 36 (42) kilometrów.
To sporo, jeśli weźmiemy pod uwagę, że do rozpędzenia jest duży SUV.
Volkswagen Touareg eHybrid ma 280 kW (381 KM) mocy, Touareg R – 340 kW (462 KM) mocy. Obydwa dysponują napędem AWD, czterostrefową klimatyzacją, cyfrowym kokpitem „Innovision Cockpit” i systemem nawigacji „Discover Premium”. Touareg R posiada ponadto w standardzie matrycowe reflektory LED IQ.Light.
Silnik spalinowy to benzynowe, turbodoładowane V6 o pojemności 3 litrów i spalaniu wynoszącym według deklaracji producenta 2,6 i 2,7 l/100 km (Touareg eHybrid/Touareg R). Oczywiście jest to zużycie według WLTP przy pełnej baterii przez pierwsze, powiedzmy, 60-70 kilometrów, gdy znaczną część dystansu pokonamy w trybie elektrycznym.
Obydwa samochody mogą ciągnąć przyczepy o masie do 3,5 tony. Dla porównania: Ford Explorer Plug-in Hybrid obsługuje maksymalnie do 2,5 tony, Touareg Plug-in jest więc o tonę lepszy.
Dwa nowe warianty Touarega pozwalają na automatyczne parkowanie i wyjazd z miejsca zaparkowania z wykorzystaniem aplikacji mobilnej i funkcji „Park Assist Plus with remote control”.
Cena VW Touarega eHybrid w Niemczech startuje od 72 378 euro, Touarega R od 84 660 euro. Obydwie wartości podano z 16-procentowym VAT-em, który obowiązuje do końca bieżącego roku.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Volkswagen podał użyteczną i całkowitą pojemność baterii, co jest miłą odmianą po dotychczasowej praktyce niemieckich producentów polegającej na podawaniu tylko pojemności całkowitej.