Norweski portal Postsen dowiedział się, że za półtora roku Volkswagen nie będzie sprzedawał w Norwegii samochodów spalinowych, w tym także hybryd. Oferowane mają być wyłącznie auta czysto elektryczne. W 2021 roku niemal dwie trzecie wszystkich dostarczonych modeli (64,5 procent) stanowiły elektryki i nie zanosi się na to, żeby trend miał ulec odwróceniu.

Koniec samochodów spalinowych Volkswagena w Norwegii

Na zakup auta spalinowego decyduje się w Norwegii coraz mniejsza grupa ludzi, w 2021 roku samochód spalinowy niebędący hybrydą wybrało zaledwie 8,3 procent nabywców. Hybrydy palą mniej, lecz dopiero elektryki pozwalają na skorzystanie z wszystkich przywilejów, darmowych przejazdów przez bramki, zakupu auta w cenie netto itd. – i nadal umożliwiają istotne obniżenie kosztów przemieszczania się.

Decyzja marki ma wymiar biznesowy, ale też wizerunkowy. Biznesowy, bo może przejściowo zwiększyć sprzedaż modeli spalinowych („Ostatni moment na zakup, nie zwlekaj!”) i poprawić wyniki Volkswagena w kraju. Wizerunkowy, bo dzięki niej niemiecki producent będzie mógł się ogłosić marką całkowicie [lokalnie] zeroemisyjną. Większy problem będą miały stacje obsługi, którym zacznie powoli ubywać klientów przyjeżdżających na przeglądy gwarancyjne, obowiązkowe wymiany oleju i innych płynów.

W pierwszej połowie 2022 roku najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Norwegii była Tesla Model Y. Na drugim miejscu dojechał Volkswagen ID.4, trzecia była Skoda Enyaq iV. Czwarte w rankingu pojawiło się BMW iX, za nim 5/ Hyundai Ioniq 5, 6/ Audi Q4 e-tron, 7/ Audi e-tron, 8/ Ford Mustang Mach-E. Listę TOP10 zamykają dwaj krewniacy, 9/ Polestar 2 i 10/ Volvo XC40. Dopiero na 11. pozycji dotarła Tesla Model 3.

Szesnasta na liście Kia EV6 tylko minimalnie wygrała z 17/ BYD-em Tang i 18/ Kią e-Niro. W rankingu TOP20 w ogóle nie pojawił się Volkswagen ID.3 (źródło). W pierwszej dziesiątce aut nie było ani jednego modelu spalinowego, takowy pojawił się dopiero na 12. pozycji (Toyota Rav4). W pierwszej połowie 2022 roku samochody elektryczne stanowiły w Norwegii 78,3 procent wszystkich nowych pojazdów.

Zdjęcie otwierające: norweski VW ID.5 GTX (c) Bjorn Nyland / YouTube

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: