W Niemczech się da. Rozmaite akcje rabatowe Volkswagena trwają nieprzerwanie od grudnia 2023 roku, gdy wygaszono federalne dopłaty, a teraz przedłużono je po raz kolejny. Obniżanie cen VW ID. jest zorganizowane, promocje wynoszą od 3 500 euro na najtańsze VW ID.3 (równowartość 14 600 zł), przez 4 500 aż do 6 000 euro na VW ID.4 i ID.5 (18 800-25 100 zł) oraz do 6 000 euro w przypadku VW ID.7 (25 100 zł).
Niższe ceny na Volkswageny ID.
Szczegóły dotyczące obniżek zebrał Electrive, bo Volkswagen zapowiadał, że akcja promocyjna zostanie wygaszona do końca marca 2025 roku. Jak informuje niemiecki portal, promocje były gorsze w drugim kwartale 2024 roku – właśnie weszliśmy w analogiczny okres – i zostały utrzymane do końca roku. Oprócz tego producent zdecydował się obniżyć ceny swoich samochodów, więc suma wszystkich oszczędności, jakie mógł poczynić nabywca samochodu, zaczęła się sumować do kwot przekraczających 6 000 euro.
Dziś największe rabaty można uzyskać na auta najdroższe. Po 6 000 euro (25 100 zł po przeliczeniu po kursie, 25 900 zł po uwzględnieniu różnic w stawkach VAT) zaoszczędzimy kupując VW ID.4 GTX, VW ID.5 GTX, VW ID.7 Pro S lub GTX oraz VW ID.7 Tourer Pro S lub GTX Tourer. Innymi słowy: możemy mieć przestronnego i dynamicznego crossovera górnej części segmentu C (VW ID.4 GTX) za 47 255 euro, równowartość 197 600 złotych, czyli w kwocie mieszczącej się w programie dopłat NaszEauto.
Jeśli nie przepadamy za nadwoziami typu SUV, ale potrzebujemy dużej przestrzeni bagażowej, możemy zdecydować się na VW ID.7 Tourera Pro S, wersję z baterią o pojemności 91 (86) kWh, silnikiem o mocy 210 kW/286 KM napędzającym tylne koła i zasięgiem niemal 700 jednostek WLTP. Takie auto kosztuje 53 785 euro, równowartość 224 900 złotych. Kwota jest jakby idealnie skrojona pod nasze dopłaty, tylko że mówimy o wartości brutto, a w Polsce progiem jest 225 000 złotych netto – zostaje zatem sporo przestrzeni na doposażenie modelu.
Nota od redakcji Elektrowozu: gdybyśmy mieli wybierać kombi, nie szukalibyśmy dalej. Mielibyśmy tylko dylemat, czy VW ID.7 Tourer Pro S, czy może Tourer GTX, dzięki któremu dostalibyśmy największą w gamie baterię i napęd na obie osie… Na szczęście program dopłat NaszEauto zezwala na zakup samochodu poza Polską.