Volkswagen opublikował trzy filmy reklamowe ukazujące działanie pewnych funkcji Volkswagena ID.3, w tym świateł IQ. Lights oraz wyświetlacza projekcyjnego (HUD-u). Niestety, wygląda na to, że najciekawsze nowinki przedstawiono wyłącznie w postaci przygotowanych wcześniej wizualizacji.

Filmy reklamowe VW ID.3

Na nagraniach z wnętrza samochodu zobaczymy, jak zmienia się zawartość ekranów w zależności od tego, co wybierze kierowca. Mamy wrażenie, że tylko dwa ujęcia prezentują działający interfejs ID.3: to z klimatyzacją oraz to ze zmianą koloru podświetlenia kabiny:

W pozostałych sytuacjach ekrany albo nie reagują na akcje człowieka (np. przychodzące połączenie), albo są statyczne (np. nawigacja gdzieś na skrzyżowaniu), albo wreszcie zostały „niechcący” przysłonięte kierownicą w kluczowym momencie:

Wiadomo, że działają witające właściciela światła (IQ. Lights), kierunkowskazy i że samochód jeździ. Sterowanie głosem niekoniecznie, zawartość ekranu po raz kolejny staje się niewidoczna:

W ukazanej na filmie postaci również HUD sprawia wrażenie wizualizacji: szybkościomierz i dystans do skrzyżowania ani drgną, gdy kierowca wchodzi w zakręt. Mimo wszystko funkcja została zaprojektowana w sposób szalenie przydatny, a uzupełniona o podświetlenie podpowiadające moment skrętu (niebieskie diody na podszybiu) może znacząco ułatwić poruszanie się w gęstej sieci dróg:

Mimo wszystko jako posiadacze rezerwacji VW ID.3 bylibyśmy lekko zaniepokojeni. Owszem, filmy reklamowe rządzą się swoimi prawami: producenci regularnie przygotowują wizualizacje, by coś uwypuklić, bo standardowa prezentacja okazuje się zbyt mała lub niewidoczna dla kamery. To nic złego.

Jednak tutaj nie tylko przygotowano wizualizacje, ale też w taki sposób komponowano ujęcia, by móc opowiedzieć o nowościach nie pokazując ich bezpośrednio. To potwierdzałoby rewelacje Manager Magazin, że oprogramowanie samochodu nie jest jeszcze gotowe. Biorąc pod uwagę, że już teraz musimy wyklikać swoją konfigurację, zatwierdzić ją i zgodzić się na cenę auta bez kontaktu z nim… bylibyśmy lekko zaniepokojeni.

> Wyposażenie VW ID.3 1st Plus a konkurencja. Czy to wystarczy przy cenie „do 200 tysięcy złotych”?

Ale ta szklanka jest też w połowie pełna: bycie betatesterem ma tę zaletę, że obcujemy z nowoczesną technologią wcześniej niż inni.

Cena Volkswagena ID.3 1st ma się rozpoczynać w Polsce „poniżej 170 tysięcy złotych”. Konfigurator dla posiadaczy rezerwacji został otwarty kilka dni temu. Dostawy samochodu mają wystartować „latem 2020 roku”, czyli między końcem czerwca a końcem września 2020.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 2.3]