Niemiecki oddział Volkswagena rozpoczął intensywną promocję nowej oferty AutoAbo. Osoby, które chciałyby pojeździć elektrykiem bez kupowania auta na własność, mogą wynająć VW ID.3 lub ID.4 na okres trwający zaledwie trzy miesiące. Miesięczna rata w takiej usłudze to 589 lub 739 euro w zależności od wybranego modelu.
VW ID.3/ID.4 w najmie średnioterminowym
589 euro, równowartość 2 683 złotych, to abonament za VW ID.3 bez kosztów ubezpieczenia i z możliwością przejechania 800 kilometrów miesięcznie. 739 euro, równowartość 3 366 złotych, to analogiczna opłata za VW ID.4. Oczywiście istnieje możliwość podbicia przebiegu do 1 200 lub 1 600 kilometrów miesięcznie za niewielką dodatkową opłatą, są też koszty OC/AC wynoszące 1 000 euro (4 555 zł, płatne jednorazowo). Im dłuższy okres eksploatacji, tym rata jest niższa; minimum to trzy miesiące.
Oferta powstała na początku II połowy 2021 roku, ale dopiero teraz Volkswagen rozpoczął jej intensywną komunikację. Z punktu widzenia marki to sensowny ruch, każdy wprowadzony na rynek samochód liczy się do puli sprzedanych aut, obniża więc emisję koncernu i poprawia statystyki producenta. W 2021 roku firma przegrała u siebie z Modelem 3, najchętniej wybieranym elektrycznym VW były nie nowości, lecz tani i mały VW e-Up.
Użyczany w abonamencie AutoAbo VW ID.3 ma raczej podstawowe wyposażenie (zwróć uwagę na reflektory), ale, co ciekawe, posiada felgi aluminiowe i baterię o pojemności 58 (62) kWh. VW ID.4 to już wersja z największym akumulatorem, 77 (82) kWh, jak gdyby producent nie chciał się rozdrabniać na warianty z mniejszymi bateriami. Nie da się wykluczyć, że po pewnej liczbie cykli-wypożyczeń samochody trafią w dobrej cenie na rynek wtórny.