Koncern Volkswagena zadecydował o wstrzymaniu pracy w części fabryk w Europie. Zacznie się od Hiszpanii, Portugalii, Słowacji i Włoch, ale trwają już przygotowania do uśpienia na 2-3 tygodnie pozostałych europejskich zakładów, wliczając w to również te w Niemczech.
Europejskie fabryki stają, chińskie wznawiają produkcję
Fabryki Volkswagena w Hiszpanii, Portugalii, na Słowacji i we Włoszech (Lamborghini oraz Ducati) mają zostać unieruchomione przed końcem tygodnia. Pozostałe będą przygotowywane do wstrzymania produkcji na 2-3 tygodnie – dotyczy to również zakładów należących do Audi.
Powód wstrzymania prac jest oczywisty: chęć powstrzymania rozprzestrzeniającej się zarazy.
> Hyundai Kona Electric 64 kWh z Czech już w dostawach. Produkcja: 150 egzemplarzy na dobę
Pauza nie dotyczy lokalizacji znajdujących się w Meksyku, Brazylii i Stanach Zjednoczonych, które to regiony zostały na razie słabo dotknięte koronawirusem (źródło). Warto dodać, że Grupa Volkswagena ma na całym świecie 124 fabryki, z czego 72 są w Europie.
Herbert Diess uspokaja, że morale wśród pracowników jest dobre, choć wyłączenie fabryk na pół miesiąca może skomplikować działalność producenta. Podczas podsumowania wyników finansowych za rok 2019, szef koncernu ds. finansowych, Frank Witter, nie był w stanie podać żadnej prognozy. Podkreślono jednak, że miniony okres był dobry, zyski okazały się wyższe, a fabryki w Chinach już wznowiły pracę.
Wstrzymanie linii montażowych oraz przeniesienie Euro 2020 na rok 2021 może wpłynąć na czasy dostaw Volkswagena ID.3, pierwszego elektryka firmy na platformie MEB.
Fragment prezentacji dotyczącej dostaw VW ID.3 (c) Julian Kemp / VW Id.3 Prebookers Europe