Volkswagen zaprezentował koncepcyjny model VW ID. Code, który jest zwiastunem nowego wzornictwa i nowej technologii mających znaleźć zastosowanie w samochodach przeznaczonych na rynek chiński. Volkswagen ID. Code został zaprojektowany z myślą o jeździe autonomicznej 4. poziomu, niewymagającej kierowcy. Niemiecki koncern zapowiedział też stworzenie podmarki z autami elektrycznymi, ID.UX, w ramach której jeszcze w 2024 roku zadebiutuje nowy model, ID.Unyx.
VW ID. Code – wygląda chińsko, będzie dla Chin
Volkswagen ID. Code to crossover z nadwoziem typu shooting brake, łączącym cechy coupe i kombi. Nie jest modelem seryjnym i nie należy się spodziewać, że dokładnie w tej postaci trafi na rynek (porównaj: VW ID. Aero i VW ID.7). Prędzej jego elementy – pasy świetlne, wąskie światła do jazdy dziennej, podświetlane logotypy – zobaczymy rozsiane po różnych modelach. Koncept zasilany jest elektrycznie i ta forma napędu raczej nie zostanie zastąpiona silnikami spalinowymi.
Zewnętrze (nadwozie?) samochodu ma być powierzchnią użytkową dla systemów oświetlenia i wyświetlania obrazu, cokolwiek miałoby to znaczyć. Auto zostało wyposażone w lidar schowany pod przednią szybą, ma obsługiwać jazdę autonomiczną 4. poziomu, w ramach której samochód radzi sobie bez kierowcy w większości sytuacji drogowych. Asysta człowieka bywa potrzebna w wyjątkowych okolicznościach, na przykład przy dużych opadach śniegu.
Co interesujące, Volkswagen z jednej strony pokazuje VW ID. Code jako zapowiedź nowych modeli, z drugiej zapowiada stworzenie podmarki o nazwie ID.UX (bez „VW”) i mówi nawet, że trafi ona na rynek jeszcze w tym, 2024 roku. Samochody ID.UX mają mieć nowoczesne nadwozia i wnętrza zorientowane na kierowcę, które zostaną wyposażone w zupełnie nowy wyświetlacz i sposób interakcji z kierowcą. Pierwszym elektrykiem z nowej linii będzie ID.Unyx.
Wszystkie modele i zmiany stylistyczne zapowiadane są jako przeznaczone wyłącznie na rynek chiński.