Volkswagen Nutzfahrzeuge / Samochody Dostawcze oficjalnie zaprezentował nowy model: VW ID. Buzz w wersji długiej, z większym rozstawem osi (LWB). Auto wykorzystuje silnik APP550 o mocy 210 kW/286 KM napędzający tylne koła i ma tylko jeden wariant bateryjny: 91 (86) kWh. Choć przedłużone nadwozie widzieliśmy już niemal cztery miesiące temu, przy ID. Buzzie GTX, to wersja nie-GTX pojawiła się w sprzedaży wcześniej. Cena VW ID. Buzza LWB zaczyna się w Niemczech od 62 718,95 euro.

VW ID. Buzz Pro LWB / langer Radstand / większy rozstaw osi: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Nowy VW ID. Buzz z większym rozstawem osi kosztuje w Niemczech 52 705 euro netto, podczas gdy wersja z normalnym rozstawem osi dostępna jest od 51 170 euro netto, różnica między kwotami to zaledwie 3 procent. W przeliczeniu na złotówki mamy odpowiednio 225 900 i 219 300 złotych netto, 277 800 (wersja przedłużona) i 269 700 złotych. Cena VW ID. Buzza w Polsce to 229 760 złotych netto, ale mówimy o wariancie starszym, z mniejszą baterią, trudno zatem o jednoznaczne przełożenie stawek z Niemiec na Polskę.

Skoro zaczęliśmy już o bateriach: w Niemczech starego pakietu już nie ma, oferowany jest tylko nowszy 84 (79) kWh w wersji z normalnym rozstawem osi oraz 91 (86) kWh w wariancie przedłużonym. Rozstawy osi to odpowiednio 2,99 m (dokładnie: 2 989 mm) w NWB oraz 3,24 m (3 239 mm) w LWB, pierwszy wariant znamy od dawna, ma 4,71 m (4 172 mm) długości, drugi przedłużono do 4,96 m (4 962 mm). W wersji przedłużonej zmieści się maksymalnie 7 miejsc (2+3+2), w wariancie normalnym właśnie zaoferowano kabinę sześciomiejscową (2+2+2).

Większe pojemności baterii przekładają się na nieco lepsze zasięgi, chociaż różnica między wersją normalną i przedłużoną jest zaskakująco mała. Przypomnijmy: obecny ID. Buzz 82 (77) kWh ma do 416 jednostek WLTP, tymczasem nowy VW ID. Buzz 84 (79) kWh obiecuje do 461 jednostek, z kolei wersja przedłużona to 487 jednostek WLTP (+5,6 proc. mimo baterii większej o 8,7 proc.). W przeliczeniu na realne wartości uzyskamy mniej więcej 394 (NWB) i 416 kilometrów (LWB) w trybie mieszanym oraz 277 i 292 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Producent obiecuje uzupełnianie baterii z mocami wynoszącymi odpowiednio 185 i 200 kW, w obu przypadkach ładowanie ID. Buzza od 10 do 80 procent powinno potrwać mniej niż 30 minut. Wersja przedłużona 7-miejscowa ma 306 litrów bagażnika po rozłożeniu wszystkich siedzeń i 2 469 litrów po złożeniu oparć drugiego i trzeciego rzędu. Ekran centralny ma teraz 12,9 cala, wirtualny asystent zasilany jest przez ChatGPT, wszystkie warianty mogą być wyposażone w opcjonalny wyświetlacz projekcyjny (HUD). Wariant Pro w standardzie ma rozsuwane drzwi po obu stronach nadwozia, obsługuje przewodowe i bezprzewodowe Apple CarPlay oraz Android Auto.

Tak jak wspomnieliśmy na początku, chociaż wersja przedłużona VW ID. Buzza pojawiła się już w marcu jako ID. Buzz GTX, a wariant z napędem na tył zaprezentowano dopiero teraz, ten ostatni trafił już (precyzyjniej: prawie miesiąc temu) do konfiguratora jako rocznik modelowy (2025) i może być zamawiany w Niemczech. Edycje GTX mają być dostępne później. Konfigurator TUTAJ.

Nota od redakcji Elektrowozu: spodziewamy się, że za cywilnym ID. Buzzem podąży ID. Buzz Cargo, także w wersji mieszanej, Mixt. Nie zdziwimy się, jeśli model przestanie być oferowany ze starszą baterią i przejdzie na nowy zespół napędowy. Inna sprawa, że samochody dostawcze bywają eksploatowane na krótszych trasach, więc przyda się też wariant z mniejszym akumulatorem.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: