W poniedziałek, 27 czerwca, zostanie pokazany VW ID. Aero vel ID. Vizzion vel VW ID.7 dla rynku chińskiego w wersji „bliskiej seryjnej”. Auto ma tam trafić do sprzedaży w drugiej połowie 2023 roku. W tym samym 2023 roku zostanie też zaprezentowany wariant przeznaczony dla Europy i rynku amerykańskiego, ale u nas jego sprzedaż może nie wystartować przed rokiem 2024.

VW ID. Aero, przestronna konkurencja dla Tesli Model 3

Samochód mieliśmy zobaczyć w kwietniu 2022 roku, ale napaść Rosji na Ukrainę mocno zmieniła kalendarze prezentacji. Volkswagen opisuje ID. Aero mianem auta dla „wyższej klasy średniej”, co dobrze pasuje do segmentu, w którym dziś lokowany jest VW Arteon, którego ID. Aero ma najpierw uzupełnić, a docelowo zastąpić. W Europie auto może mieć nosić oznaczenie VW ID.7, choć ID. Buzz zachował nazwę konceptu.

VW ID. Aero (c) Volkswagen

Na szkicu widzimy auto o łukowatej linii dachu, z wystającym tyłem i krótkimi zwisami z przodu. Biorąc pod uwagę zamiłowanie Chińczyków do modeli przedłużonych, spodziewajmy się raczej 2,965 metra rozstawu osi, ale też baterii o pojemności 82 (77) kWh, przynajmniej na starcie. Słowem: choć auto lokuje się w segmencie D, jak Tesla Model 3, powinno być przestronniejsze niż amerykański konkurent. Tył sugeruje również większą pojemność bagażnika, oczywiście na razie to tylko spekulacje.

Wariant europejski i amerykański ID. Aero będzie wytwarzany w fabryce w Emden (Niemcy). Wersja chińska prawdopodobnie wyjedzie z zakładów FAW-Volkwagen w Foshan (Chiny), tych samych, które wytwarzają już ID. Roomzza. Obydwa auta powstają na platformie MEB. Prezentacja chińskiego modelu ma mieć miejsce w poniedziałek, 27 czerwca, o godzinie 14.00 czasu polskiego.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: producenci chyba lubią robić podgryzać sobie terminy albo wykorzystywać to, że dziennikarze siedzą już przy komputerach nastawieni na odbiór. Dokładnie godzinę wcześniej, o 13.00, też w poniedziałek, 27 czerwca, ma zostać pokazany nowy DS 7, dawniej noszący nazwę DS 7 Crossback. Auto raczej nie wystąpi w wariancie elektrycznym, ale edycja hybrydowa ładowana z gniazdka jest całkowicie pewna.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: