Volkswagen zaprezentował VW ID. Aero vel ID. Vizzion vel ID.7 dla rynku chińskiego w wariancie „bliskim produkcyjnego”. To przedłużona limuzyna segmentu D, teoretycznie konkurent Tesli Model 3, w praktyce jest to bardziej odpowiedź na dobrze radzące sobie w Państwie Środka produkty powstające lokalnie: BYD-a Han i Xpenga P7. Produkcja VW ID. Aero powinna wystartować w drugiej połowie 2023 roku.

VW ID. Aero – dane techniczne i wszystko, co wiemy. Bez zaskoczeń

Szczegółów technicznych się domyślamy: auto powstało na platformie MEB, jego bateria będzie miała 77 kWh pojemności użytecznej. Producent nie ujawnił mocy samochodu, więc możemy spekulować, że otrzymamy standardowy silnik 150 kW/204 KM przy tylnych kołach oraz wariant GTX z dwoma silnikami o sumarycznej mocy maksymalnej wynoszącej 220 kW/299 KM.

Volkswagen obiecuje aż 620 jednostek WLTP zasięgu, dokładnie 99 jednostek więcej niż osiąga VW ID.5. Taka wartość oznacza 530 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub przy jeździe podmiejskiej oraz około 340-370 kilometrów zasięgu autostradowego przy 120 km/h. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,23. Auto ma przyjąć różne nazwy w zależności od tego, z której fabryki wyjedzie: wersja wyprodukowana przez konsorcjum FAW-VW będzie nosiła nazwę ID. Launch Aero Crozz, edycja z fabryk SAIC-VW – ID. Aero X. Podobne nazewnictwo stosowano przy chińskim ID.4 i ID.6.

Producent podaje, że VW ID. Aero ma „prawie 5 metrów długości„. Płyną z tego dwa ciekawe wnioski: po pierwsze może być to najdłuższy model na platformie MEB, bo nawet siedmiomiejscowy ID.6 ma „tylko” 4,88 metra długości. Po drugie: nie jest wcale przesądzone, że samochód w tej właśnie formie trafi też na rynek europejski. Chińczycy lubią przedłużone sedany, Europejczycy niekoniecznie za nimi przepadają. W efekcie możemy otrzymać wariant skrócony, na przykład do 4,7 metra – tak samo, jak to będzie z różnymi wariantami ID. Buzza.

Produkcja ID. Aero vel ID.7 ma wystartować za nieco ponad rok, w drugiej połowie 2023 roku. W 2023 roku zobaczymy zarówno edycję produkcyjną, jak też wariant dla Europy i Stanów Zjednoczonych, który wyjedzie z zakładów w Emden (Niemcy). Nie jest jeszcze przesądzone, że na etapie wariantu seryjnego model faktycznie otrzyma oznaczenie ID.7.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: