Volkswagen przypomina w Europie o nadchodzącej premierze VW ID.4 GTX, a tymczasem w Chinach, tuż przed startem salonu Auto Shanghai 2021, oficjalnie zaprezentował VW ID.6, większego brata VW ID.4. Volkswagen ID.6 – dawnej znany pod nazwą ID. Roomzz – jest elektrycznym odpowiednikiem Touarega i pierwszym krokiem producenta w stronę m.in. ID. Buzza.

Volkswagen ID.6 – dużo wiemy, niewiele dostaniemy?

ID.6 to duży SUV na platformie MEB, pierwszy model z gamy ID. posiadający [opcjonalne?] 7 miejsc w kabinie oraz przygotowany na baterię o pojemności nawet 111 kWh, ale na razie wyposażany wyłącznie w akumulatory 58 i 77 kWh. To również pierwszy model na platformie MEB, który ma rozstaw osi większy niż dotychczasowe 2,77 metra – w ID.6 jest to 2,97 metra:

Samochód ma zostać zaoferowany w „przystępnej cenie”, co w tym segmencie i z tym napędem oznaczałoby w Polsce zapewne kwotę startującą od 330-350 tysięcy złotych, a z większą baterią pewnie nawet 400 i więcej tysięcy złotych. Dużo w wartościach bezwzględnych, nie tak dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że to mógłby być pierwszy elektryczny SUV konkurujący liczbą miejsc w kabinie z Teslą Model X.

Nie nastawiajmy się jednak na jego szybki zakup. We wcześniejszych deklaracjach, gdy samochód nosił jeszcze nazwę ID. Roomzz, słyszeliśmy, że auto zadebiutuje „najpierw w Chinach”. Teraz mówi się tylko o Chinach. Prezentacja w Europie czy Stanach Zjednoczonych stoi pod znakiem zapytania, możliwe, że producent zechce najpierw wprowadzić do oferty wzbudzającego znacznie większe emocje VW ID. Buzza (pierwszy z lewej; ID. Roomzz / ID.6 jest pierwszy z prawej):

Na ujęciu z wnętrza VW ID.6 widać typowy dla linii ID. trapezoidalny wyświetlacz, na którym prezentowana jest liczba 253 km pozostałego zasięgu oraz coś, co wygląda na poziom naładowania baterii. Ta druga (tj. pierwsza z lewej) liczba jest nieczytelna, może to być zarówno 44, jak też 56 czy 66 procent. W tym pierwszym wariancie całkowity zasięg samochodu wynosiłby 575 kilometrów, w tym drugim, najbardziej niekorzystnym, 383 kilometry. Producent obiecuje do 588 jednostek NEDC, co realnie odpowiada 370-400 kilometrom na jednym ładowaniu:

Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach, jako VW ID.6 X wytwarzany przez konsorcjum SAIC-Volkswagen oraz VW ID.6 Crozz produkowany przez konsorcjum FAW-Volkswagen. Pojawi się w dwóch wariantach z napędem na tył (132 kW / 179 KM, 150 kW / 204 KM) oraz w wersji AWD o z dwoma silnikami (1+1) o mocy 225 kW / 306 KM:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Rf0y4FZVmcs&feature=emb_title

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]