Z procesu homologacyjnego wyciekły informacje, o których po raz pierwszy usłyszeliśmy w maju 2023. Do VW ID.4 z baterią 82 (77) kWh trafi silnik APP550, który zastąpi dotychczasowy APP310. Ten wariant zyska też ekran centralny o przekątnej 12,9 cala. Nowego zasięgu jeszcze nie znamy, na tym etapie nie da się wykluczyć, że w przyszłości w ofercie pojawi się też większy akumulator.

Lifting VW ID.4 (2024) – co wiemy

Dane na temat silnika są już potwierdzone, zamiast APP310 będzie APP550, który ma 210 kW/286 KM mocy i 545 Nm momentu obrotowego (stąd nazwa). Dokładnie tyle samo ma mieć VW ID.4 (2024) RWD po liftingu. Wersja VW ID.4 Pro 4Motion dogoni dotychczasowy wariant GTX, zyska bowiem 220 kW/299 KM mocy zamiast dotychczasowych 195 kW/265 KM. Z kolei VW ID.4 GTX (2024) ma mieć aż 250 kW/340 KM mocy. Nasi Czytelnicy mogli się tego domyślać już w styczniu 2023 podczas prezentacji VW ID. Buzza.

Identycznie będzie w odpowiadających ID.4 wariantach VW ID.5.

Volkswagen ID.5, lifting (2024) (c) Volkswagen

Volkswagen ID.4 (2024) (c) Volkswagen

Nowy silnik APP550 ma zoptymalizowaną konstrukcję, więc wyższa moc oznacza zarówno lepszą dynamikę, jak też większe zasięgi [to domysł redakcji, nie podano ich]. Nie zostanie zamontowany wyłącznie w wariancie ID.4 Pure, który zachowa 125 kW/170 KM mocy.

Volkswagen ID.4 (2024) będzie mógł być ładowany nieco wyższymi maksymalnymi mocami niż dotychczas. Zmiany są następujące:

  • VW ID.4 Pure: 110 -> 115 kW,
  • VW ID.4 RWD, VW ID.5 Pro: -> 135 kW,
  • VW ID.4 Pro 4Motion, VW ID.4 GTX, VW ID.5 GTX: -> 175 kW.

Pojemność baterii ma zostać na poziomie 77 kWh, ale nie zdziwimy się, jeśli w przyszłości (lub w wersjach GTX?) urośnie ona do 84 (80) kWh. Dokładnie ta sama zmiana zapowiadana jest przy ID. Buzzie, również VW ID.7 ma na początku 2024 roku zyskać większy akumulator, który pozwoli mu na pokonanie 700 jednostek WLTP na jednym ładowaniu.

W odświeżonym VW ID.4 baterie będą podgrzewane automatycznie przed szybkim ładowaniem. Dopasowanie temperatury będzie można też wymusić ręcznie, co jest idealnym rozwiązaniem, gdy zbliżamy się do ładowarki, której nie zna nawigacja samochodu.

Większy wyświetlacz (12 -> 12,9 cala), ID. Software 4.0

Wraz z nowym rocznikiem modelowym (2024) VW ID.4 pojawi się większy ekran centralny o przekątnej 12,9 cala z podświetlanymi przyciskami sterującymi klimatyzacją. Podświetlenie ma już też VW ID.7, tylko że tam zastosowano ekran o przekątnej 15 cali, który do ID.4 nie zawita. W nowym ID.4 zostanie zainstalowane ID. Software 4.0, w którym temperatura w kabinie jest na stałe obecna w dolnej części ekranu.

Pokrętło wyboru kierunku jazdy, dotychczas montowane na licznikach, przeobrazi się w dźwignię montowaną na kolumnie kierownicy – tak jak to ma miejsce w ID. Buzzie i ID.7. Przyciski na kierownicy pozostaną haptyczne, lecz ich układ ma ulec minimalnej zmianie. Do samochodów zawita wreszcie ostrzeżenie przed pojazdami z tyłu, gdy kierowca zechce otworzyć drzwi w kierunku ulicy.

 

Odświeżony VW ID.4 ma być dostarczany jeszcze przed końcem 2023 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]