Volkswagen ID.4 wytwarzany jest obecnie w Europie i w Chinach, a jego produkcja w Stanach Zjednoczonych wystartuje w 2022 roku. Jednak w Państwie Środka samochód na razie nie cieszy się szczególnym zainteresowaniem, informuje Reuters. W kwietniu i maju 2021 roku sprzedano w sumie 1 213 egzemplarzy modelu.

Volkswagen liczył na gorące przyjęcie, klienci nie dopisali

ID.4 pojawił się w chińskiej ofercie w kwietniu i sprzedał się w liczbie około 700 sztuk. W maju zanotowano spadek do około 500 egzemplarzy modelu.Tymczasem jeszcze w marcu każdy z producentów-kooperantów Volkswagena sygnalizował, że chce osiągnąć sprzedaż na poziomie 50-60 tysięcy aut tylko w tym, 2021 roku. Z zaplanowanych 100-120 tysięcy samochodów na razie nabywców znalazło 1 200 sztuk, a fabryki pracują poniżej 10 procent mocy wytwórczej, sygnalizuje Reuters.

Dla porównania: w ciągu dwóch pierwszych miesięcy od startu sprzedaży Tesla sprzedała w Chinach 6 612 egzemplarzy Modelu Y. Jeszcze bardziej zaskakujące może być porównanie z Europą: według danych JATO Dynamics w dwa miesiące od premiery Volkswagen znalazł nabywców na 12 101 sztuk ID.4.

Informatorzy agencji twierdzą, że za brak sukcesu sprzedażowego odpowiada niezbyt pomyślny debiut aut oraz brak istotnych funkcji w elektronice z kategorii inteligentnych (ang. smart). Elektryczny crossover Volkswagena nie potrafi samodzielnie parkować, nie posiada zaawansowanych funkcji sterowania głosem ani jazdy półautonomicznej. VW ID.4 zadebiutował też późno w stosunku do Tesli i innych chińskich elektryków, a sieć dealerska jest jeszcze niewystarczająco rozwinięta. Doszło więc do tego, że producent zaczął zachęcać pracowników do kupowania modelu, by poprawić statystyki sprzedaży.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: