Niemiecki Auto Bild reklamuje ofertę leasingu Volkswagena ID.4 Pure 52 kWh, która startuje od 103 euro miesięcznie po wpłacie wstępnej wynoszącej 6 000 euro. Po przeliczeniu na złotówki wychodzi równowartość 468 złotych netto miesięcznie oraz 27 tysięcy złotych pierwszej wpłaty.

W Polsce leasing VW ID.4 od 1 192 złotych netto miesięcznie

Pierwsza wpłata wynosząca 6 000 euro została tak skalkulowana, by nabywca samochodu mógł ją odzyskać od rządu federalnego. To po prostu kwota dopłaty do aut elektrycznych w Niemczech, więc użytkownik (bo nie „właściciel”) nowego ID.4 wykłada około 27 tysięcy złotych na kilka do kilkunastu tygodni, a realnym kosztem użytkowania auta jest miesięczna rata (plus eksploatacja).

Samochód dostarczany jest w kolorze szarym, z 18-calowymi stalowymi felgami, a więc w zupełnie podstawowej konfiguracji. Nie prezentuje się może zbyt pięknie, trzeba jednak podkreślić, że jest to samochód oddawany na co najmniej dwa lata eksploatacji (do 10 tysięcy kilometrów rocznie) za mniej niż 560 złotych brutto miesięcznie. Z polskim VAT-em byłoby niecałe 580 złotych brutto:

Z kolei na polskiej stronie Volkswagena też reklamowana jest oferta leasingu VW ID.4 dla przedsiębiorców, którzy skorzystają z oferty Lease & Care. Jednak auto dostępne jest na innych warunkach: Polacy zapłacą 15 procent pierwszej wpłaty (19 072 zł netto, dokładnie 70 procent kwoty z Niemiec) i będą mieli ratę w wysokości 1 192 złotych netto miesięcznie (255 procent kwoty z Niemiec). Większy jest roczny limit kilometrów (15 000 wobec 10 000 u naszych zachodnich sąsiadów), ale też okres leasingu jest dłuższy (48 miesięcy). Polacy nie mogą wreszcie liczyć na żadną dopłatę.

Te 8,2 tysiąca złotych netto różnicy między obydwiema pierwszymi wpłatami (Niemcy a Polska) polski przedsiębiorca wyrówna po 12 miesiącach, a samochód będzie musiał opłacać jeszcze przez trzy kolejne lata. Możemy próbować na tej podstawie wywnioskować, że Polacy wolą niższe pierwsze wpłaty, przez co efektywnie ponoszą wyższe całkowite koszty posiadania samochodów. Eksploatacji zresztą też, choćby ze względu na wyższe stawki VAT. Mniej zamożny naród płaci więcej.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zwykle podajemy wszystkie kwoty brutto, nawet w powyższym tekście zastosowaliśmy wartości netto, ponieważ takie są oferty.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: