Juergen Stackmann, członek zarządu Volkswagena, chwali się, że do kolejnych krajów docierają transporty z Volkswagenem ID.3. Na Twitterze przeprowadzono transmisję z uroczystego przekazania jednego z aut w Niemczech, a polscy sprzedawcy są właśnie szkoleni z funkcji samochodu. Tymczasem z cennika ładowania Volkswagen We Charge wynika, że będzie to najdroższy [wirtualny] operator w Polsce.
Volkswagen ID.3 1st u pierwszych nabywców
Spis treści
Osoby, które są zainteresowane, kiedy Volkswagen ID.3 1st pojawi się ich kraju, powinny obserwować konto twitterowe Juergena Stackmanna. Wiemy już, że transporty aut dotarły do Norwegii, Szwajcarii, Holandii, Włoch, są też w Niemczech. O Polsce jest na razie cicho, ale skądinąd dowiedzieliśmy się, że rodzimi sprzedawcy są już szkoleni z funkcji auta na bazie prawdziwych samochodów.
Według informacji, które uzyskał nasz Czytelnik, auta mają trafiać do dealerów „od 14 września”, czyli od dziś. Można się domyślać, że zanim będą wydawane klientom, minie kilka dni na dopieszczenie szczegółów czy usunięcie skaz na lakierze.
Cennik VW We Charge z kwotami o 30-50 procent (!) wyższymi niż w GreenWay Polska
Niestety, sprawdził się najczarniejszy scenariusz, który zapowiadaliśmy na początku sierpnia: ceny na stacjach ładowania w ramach programu Volkswagen We Charge są wyższe niż wszelkie możliwe oficjalne ceny operatora. Na przykład na stacji GreenWay Polska przy ładowaniu DC z mocą 50 kW w ramach VW We Charge zapłacimy 3,29 zł / kWh plus 0,52 zł/min. po 45 minutach.
Dla porównania: bez pośrednictwa Volkswagena koszt takiego ładowania wyniesie 2,19 zł/kWh (Energia Standard, konieczna rejestracja, bez abonamentu) do 2,52 zł/kWh przy ładowaniu jednorazowym bez rejestracji.
Narzut Volkswagena wynosi więc 30-50 procent, w zależności od tego, do której stawki porównamy!
Równie drogo jest przy ładowaniu prądem przemiennym: 1,71 zł/kWh. Tymczasem najwyższa możliwa stawka GreenWay Polska wynosi 1,31 zł/kWh, więc cena przy pośrednictwie Volkswagena jest wyższa o ponad 30 procent w stosunku do oficjalnej stawki operatora.
Zaletą jest oczywiście możliwość rozliczania wszystkich kosztów w jednym miejscu, tj. na koncie Volkswagena. Nie zmienia to jednak faktu, że program Volkswagen We Charge zyskał właśnie niechlubne miano najdroższego pośrednika na stacjach ładowania w Polsce. Minimalnie droższe będzie tylko Ionity, gdy już zawita do naszego kraju.
Ceny Volkswagena ID.3 1st w Polsce są następujące:
- ID.3 1st – od 167 190 złotych,
- ID.3 1st Plus – od 194 390 złotych,
- ID.3 Pro 1st Max – od 215 990 złotych.
Poza limitowaną edycją 1st zapłacimy:
- VW ID.3 Pro Performance – 155 890 zł (dla porównania: ID.3 1st – od 167 190 zł),
- VW ID.3 Pro Performance „Life” – 164 490 zł,
- VW ID.3 Pro Performance „Business” – 178 190 zł,
- VW ID.3 Pro Performance „Style” – 178 990 zł,
- VW ID.3 Pro Performance „Family” – 182 890 zł,
- VW ID.3 Pro S – 179 990 zł (!),
- VW ID.3 Pro S „Tour” – 214 490 zł.
Szczegóły i dane techniczne VW ID.3:
Zdjęcie otwierające: transport VW ID.3 1st przyjeżdżający do Szwajcarii (c) Juergen Stackmann / Twitter